Bra sadlar för höga mankar och långa ryggar

Mirre

Trådstartare
nån med tips på bra sadlar?
Moses har väldigt lång rygg och hög manke.
Och han har växt ur sin sadel.
Söker även tips på bra sadlar till min kbl travare, med rätt normal rygg (rund :o ) och liten manke.

Sv: Bra sadlar för höga mankar och långa ryggar

Jag hade en Double C Classic Reiner sadel till min häst med väldigt hög manke, det funkade jättebra. !

En modell som kanske kunde passa är Simco "Red Eagle" som har både gott om plats för manken och är lite för lång för kortryggade hästar... :D Fast den finns mig veterligen bara i semi quarter bom... :crazy:

/Carina :eek:

Jag har till nordsvensken en Simco. vet dock ej modellen just nu. Super :banan:

svarat till alla på en gång

ok tack :bow:
Den sadeln jag har nu (märkeslös) ligger inte kvar öhvt på Herman och jag tycker den trycker fram på Moses. Hamnar lixom i framvikt oavsett hur padd och filt ligger (spelar heller ingen roll om man har bar filten eller bara paden, trycker ändå)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka