Bra receptfri hostmedicin

Araminta

Trådstartare
Eller geniala huskurer?

Jag har dragit på mig en halsinfektion och kommit in i en negativ spiral av rethosta och stämbandsinflammation. Skulle behöva få bukt med rethostan för att ge stämbanden ro nog att läka. Det där med att skriva lappar till folk var kul fram till i lördags :meh:

Eller geniala huskurer?

Jag har dragit på mig en halsinfektion och kommit in i en negativ spiral av rethosta och stämbandsinflammation. Skulle behöva få bukt med rethostan för att ge stämbanden ro nog att läka. Det där med att skriva lappar till folk var kul fram till i lördags :meh:

Honung!
Ät rakt av med sked eller lös upp den i ljummet vatten, typ 40-45 grader.

Annars är det nog kört, det finns inte så bra receptfria. Behöver du ett recept kan du prova den förträffliga appen Kry, videosamtal med läkare. Älskar den och kan varmt rekommendera den! :up:

Varmt vatten, ekologisk citron, en rejäl skiva i vattnet, ett par skivor ingefära i vattnet och honung i.
Gör underverk!

Citron, ingefära och honung konsumeras redan men ska öka mängderna. Önskan är att häva det värsta till på lördag då familjesemester gör att jag lär tvingas belasta rösten med tal igen.

Fler tips?

Mvh Desperat :angel:

Jag fick lära mig av min musikfröken jag hade i skolan att stämbanden påverkas av musik o lik. Så mitt tips är att passa på att vila öronen också.

Eller geniala huskurer?

Ta en msk olivolja, det lindrar hostan omedelbart. Smakar inget vidare men är verkligen effektivt. Beroende på hur pass tuff hostan är ju kortare/längre tid sitter effekten i.

Whiskey är tusan ingen dålig idé. Snurrade dock förbi apoteket och fick med mig Bronwel Comp hem. Den verkar fungera bättre än förväntat! Både slemlösande och dämpande - kanske får jag sova i natt! :love:

Tack för alla svar! :bow:

• Gilla
Reactions: Laa
Tycker att Bafucin tabletter (apoteket) lugnar ner och dämpar en del. Smakar inte gott, men jag kör med mint, och det är rätt ok.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka