Bra presenter?

T

Tintomara

Fick reda på att en kompis till mig väntar sitt första barn nu, så jag börjar ju redan klura så smått över vad man skulle kunna ge personen som grattispresent. (Någonting vill jag ge eftersom hon är en bra vän.)

Vad uppskattar nyblivna småbarnsföräldrar? Vill ju helst inte ge någonting som de får från alla andra också - men jag vet inte vad man "brukar ge"...

Sv: Bra presenter?

Också skitdålig på sådant här, men inbillar mig att många ger barnkläder och liknande.

Men slutkörd mamma kanske hellre vill ha ett presentkort på fotmassage eller liknande?

Bara en tanke.

Jo, jag har också funderat på det där. Barnkläder känns som den "klassiska" presentern, tillsammans med "nalle". Men det känns svårt att veta storlek, typ av kläder och liknande...

Tror att mamman i detta fallet blir väldigt ompysslad av pappan, så jag vet inte om massage behövs. :) Men något annat liknande kanske vore en bra tanke...hm.. *klurar vidare*

Är hon gravid och ska få present eller ska hon få present när bebisen kommer?

Det spelar ingen roll för min del när jag ger något, jag kan tänka mig att överraska med bägge delar, så alla förslag mottages tacksamt!

Som ung och därmed fattig körde jag en kul grej.

Jag gav bort presentkort av mig själv.

Tex fönsterpustning, städ, middag eller vad jag nu kunde komma på.

Har egentligen inget med din fråga att göra, utan bara något som kom upp i skallen just nu.;)

Sådant är i princip redan bortlovat. :) Det är en bra present dock, det håller jag med om!

En gungstol fick jag och den var uppskattad!

*noterar*
Tackar - det hade jag definitivt inte tänkt på själv!

Om du var min kompis.

Gravid:
Godis, Godis, Godis. En massa choklad :d (Många kan ju inte äta choklad medans de ammar för bebisen får utslag)

Nyförlöst:
En stor påse hemlagade bullar och en regäl laddning med en god lasange fryst i små portioner som går snabbt att värma och äta upp mellan amningen.

Av min syster fick jag "Bebishandboken - de 201 vanligaste frågorna på BVC" när första barnet föddes, och "Boken om barnet" när jag väntade andra barnet. Båda två mkt uppskattade av mig. Första barnet fick av samma syster en magnoliabuske som födelsepresent (blommar lagom den tiden på året då hon föddes), men för det krävs ju en trädgård iofs ;)

Jag skulle inte ge hemlagad mat. Skulle bara kännas väldigt kontigt och för mig faktiskt väldigt snålt, missförstå mig rätt.

Skulle ge något som verkligen är "hon" jag fick tex en nappflaska som är konformad med en stor blomma uppe vid nappen, jag älskar den o den är verkligen "jag".

Annars en ljudbok.. jag har precis lyssnat på Mia Ts "så dumt" älskar att lyssna på ljudböcker i solen!

Om du var min kompis.

Gravid:
Godis, Godis, Godis. En massa choklad :d (Många kan ju inte äta choklad medans de ammar för bebisen får utslag)

Nyförlöst:
En stor påse hemlagade bullar och en regäl laddning med en god lasange fryst i små portioner som går snabbt att värma och äta upp mellan amningen.

Hm. Det där är nog rätt bra presenter, speciellt chokladen. Det är inga problem att ge choklad när personen är gravid då? (Tänkte eftersom det ibland inte funkar vid amning?)

Hjälp... jag kan för lite om sånt här märker jag.

Av min syster fick jag "Bebishandboken - de 201 vanligaste frågorna på BVC" när första barnet föddes, och "Boken om barnet" när jag väntade andra barnet. Båda två mkt uppskattade av mig. Första barnet fick av samma syster en magnoliabuske som födelsepresent (blommar lagom den tiden på året då hon föddes), men för det krävs ju en trädgård iofs ;)

Var hittar man såna böcker? :)

Ännu fler bra förslag... tackar!

Har inte haft bekanta som fått barn tidigare, så därför är det lite extra kul nu.

Var hittar man såna böcker? :)

"boken om barnet" är från Ica´s förlag (antar att den finns på Ica)

Den andra är utgiven på prisma, men när jag kollade nu såg jag att den numera finns i uppdaterad version som heter "Nya Bebishandboken - 233 vanligaste frågorna på BVC". Båda två finns HÄR

Jag gav min bror och hans tjej ett kit i julkapp där bärsjalen var "huvudgrejen". Jag hade inte råd att köpa en ny själv men fick tag på en begagnad + utklippt tyg med instruktion och ringar till att sy en ny ringsjal om hon ville det. Samt babyhanddukar med huva, några fler handdukar av mellanstorlek och ett par plagg kläder.

Jag är själv gravid i v21 med mitt första men har ingen aning vad jag önskar mig om jag skulle få nåt! Hellre kläder och andra användningsbara grejer tror jag, än prylar typ tavlor, prydnadssaker, inredningsdetaljer osv. Ska kika i tråden :D

Bärsjal har jag funderat på om det ska bli present när bebisen är född, dock känns det lite som någonting som många kan komma på att ge? Eller man kanske behöver flera olika sjalar? *totalnovis*

Hm. Det där är nog rätt bra presenter, speciellt chokladen. Det är inga problem att ge choklad när personen är gravid då? (Tänkte eftersom det ibland inte funkar vid amning?)

Hjälp... jag kan för lite om sånt här märker jag.

Choklad går bra när man är gravid.

humlanotrocadero skrev:
Jag skulle inte ge hemlagad mat. Skulle bara kännas väldigt kontigt och för mig faktiskt väldigt snålt, missförstå mig rätt.

Det var absolut ingenting som jag önskade mig men den absolut bästa presenten jag fick och när det blir dags för flera barn kommer jag bara önska mig mat ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Malin_L
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: gulakatten
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar