Bra nybörjarvagn?

Mia_R

Trådstartare
Nu ska vi sätta igång på allvar med körningen i vår som ett led i vidareutbildningen av min unghäst och jag funderar på vilken vagn som kan var lämplig att köpa? Hon är ett mindre halvblod och tanken är att hon ska gå kvalitén senare i år, så körningen ska vara ett komplement i hennes utbildning, inte enbart. Om vi någonsin går vidare med körningen så skaffar vi andra vagnar senare, men just en vagn till vardags och som ändå är lätt att plocka isär och ta med sig när man åker iväg med trailern behöver jag tips på.

Ge mig även tips på vagnar, märken, modeller jag bör undvika. Visst kan jag fråga min tränare, men alla råd är välkomna. :idea:

Sv: Bra nybörjarvagn?

Undvik de billiga kina varianterna på rockard. Driveouts rockarder : www.driveout.se ser bra ut och är i alla fall bra priser på i ponnystorlekarna. Kika på dem.
Annars finns ofta bra beg. rockarder på ex. blocket.se , hastnet.se

Sv: Bra nybörjarvagn?

Vill du ha en som går att plocka isär får du lägga ut en hel del oftast. Då snackar vi giggar för ca 15-25000.
Vill du bara ha en lätt rockard som lätt går att lasta på ett släp eller bakom transporten kanske rekommenderar jag gärna bulletrockarder från polen, eller liknande rockarder. Jag har en sån själv och har lätt höjt sätet och monterat svängel på. min kostade 4000:-
finns att se nya på stallbergh.se eller nåt sånt.

Får du tag på en inkörningsrockard så är de kanon och behåller alltid sitt inköpsvärde beg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 549
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag har hållit på och pysslat med ett hemmabygge till eländes carpetmill åt Monster, men nu har jag kört fast. :banghead: Kan någon...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: Monstermom
·
Skola & Jobb Jag har kört helt fast i livet just nu. Jag står helt stilla utan att komma någonstans och vet inte helt vad jag vill. Nu när jag fyllt...
Svar
8
· Visningar
1 343
Kropp & Själ Jag ska försöka fatta mig kort. Skulle vara oerhört tackam om någon har några tips eller idéer på hur jag ska kunna hatera.. ja, mig...
Svar
18
· Visningar
2 456
Senast: ztsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka