Någon som byggt en carpetmill (eller bara är händig)...?

Hallå! Jag bor mitt på skånska slätten och jag hatar snö. För mig är skidor långa plank med minimal friktion. Detaljer som tjocklek och bredd har jag inte en susning om. Petitesser. ;)

Kan du inte få fatt i något billigt, glaserat kakel? Kanske i kombination med * Länk raderad av moderatorn* :D

(Obs, vilda spekulationer alltså, har inte testat själv. Vet bar ahur överjävligt halt glaserat kakel blir så fort det är minsta blött...)

Senast ändrad av en moderator:
Kan du inte få fatt i något billigt, glaserat kakel? Kanske i kombination med * Länk raderad av moderatorn* :D

(Obs, vilda spekulationer alltså, har inte testat själv. Vet bar ahur överjävligt halt glaserat kakel blir så fort det är minsta blött...)

Men svikten då, människa, svikten!?!
*upprörda gester*
Hur ska jag få kakel att svikta?!
;)

Men jo, det borde bli halt. Jag vet hur illa bara vårt laminatgolv blivit där jag slant med silikonsprejen, fläckvis är mitt vardagsrum numer en isrink! Om det hade varit kakel hade jag nog varit död vid det här laget. :laugh:

Mattan är skurken! Den måste också glidifieras ;-).

Möjligt... Men som sagt så är den lite svårglidifierad, så jag tar gärna en sak i taget och förbättrar så långt det går - vem vet, det kanske räcker. :p

Helt klart är att underlaget som är nu inte duger. Så prio ett är att åtgärda det, så får jag se hur det blir sedan. Jag letar febrilt efter fler ärenden åt rätt håll så jag inte ska behöva köra så många mil bara för en uschlig liten (nåja) plastskiva, men en sådan ska inhandlas inom någorlunda snar framtid och läggas på löpytan, så får vi se...

Som sagt, jag har oförhappandes lyckats glidifera mitt vardagsrumsgolv och jag vågar med bestämdhet påstå att fleecefilt på silikonsprejat laminatgolv i alla fall är en ren dödsfälla. Så jag hoppas på liknande resultat av ungefär-fleecefilt på silikonsprejad plastskiva också. :D

Pälsglans på laminatgolv är också en dödsfälla. Testa det.

Hahaha, måste kollas upp! Kanske kan göra jämförande studier. :D

Blir plötsligt påmind om en gräslig video ungarna var sympatiska nog att spela upp för mig utan minsta varning innan (... borde fattat misstanke av deras hejdlösa flinande :cautious:), så stor varning till alla att det här är minst sagt obehagligt - men rätt on topic:

(*ALLVARLIGT, LÄSKIG FILM*)

Så... Kanske jag skulle prova med smör? :idea:
(Tosh.0 är för övrigt totalidiotiskt enligt mig. Trots det är ungarna - 13 & 17 år gamla :meh: - helt galna i det och försöker med dårars envishet få mig att se eländen därifrån.)

Plastskiva fasttejpad på löpytan: HALT! :up: :banana::banana::banana:

Kan nog fortfarande bli bättre glid (funderar på att prova göra något med undersidan av mattan som steg två), men nu är den definitivt användbar i alla fall. Tyvärr slarvade jag med "bromsen" (fastklämning av mattan) när jag skulle träna Monster att trivas på den, och mattan fick fritt glid. Skam till sägandes skrattade jag så jag höll på att kvävas av synen av Monster i fullt sken utan att han kom någon vart! :rofl:
... Fast han tyckte inte det var lika kul. :cautious:

Han blev inte skräckslagen, men han tycker helt klart apparaten är mycket mer suspekt än förut. Får backa lite i träningen (och vara noggrannare med att bromsa mattan :o), men det är ju ingen brådska heller. :)

OK, slutgiltiga omdömet blir nog att jag får göra om, göra rätt. :p
Om jag inte helt misstar mig så har ett av bakhjulen skurit till och med (gnisslar), så nä, den här duger inget vidare. Men den funkar i alla fall till att träna på att använda en cm framöver, och Monster har faktiskt börjat tycka att det är riktigt, riktigt kul (från att det var ohyggligt läskigt i början :cautious:). Så här kommer en liten kort film på våra strålande framsteg, givetvis väldigt klumpigt filmat men "to thy own self be true", så... ;)

https://vid.me/9VjJ
(Kunde tydligen inte bädda in i inlägget från den här källan. :( )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka