Bra matställen i Gävle

Mirre

Trådstartare
Vi är i Gävle och vill hitta någonstans att äta i morgon. Vad rekommenderar ni?
Har noll koll på vilka ställen som är bra nu för tiden

Matildas är suveränt - men dyrt. Helt enkelt är bra. (Ja det heter helt enkelt)

Men det beror på vad du VILL äta? Om du vill ha snarare Church street (soft stämning, mycket mat och god) eller Matildas (finrestaurang som är med i White guide tex) , är ju en viss skillnad mellan de liksom ;)

Söderhielmska är också bra.

Man vad vill du ha så blir det lättare? Finkrog, kött, billigt, vill du ha grekiskt, eller - ja du fattar

Matildas är suveränt - men dyrt. Helt enkelt är bra. (Ja det heter helt enkelt)

Men det beror på vad du VILL äta? Om du vill ha snarare Church street (soft stämning, mycket mat och god) eller Matildas (finrestaurang som är med i White guide tex) , är ju en viss skillnad mellan de liksom ;)

Söderhielmska är också bra.

Man vad vill du ha så blir det lättare? Finkrog, kött, billigt, vill du ha grekiskt, eller - ja du fattar
Finns det något bra pasta ställe i gävle?

Kan ju utveckla lite, vi är två vuxna och 4 barn i åldrarna 5-10. Så något som passar en barnfamilj :p Gärna inte snordyrt heller

Matildas är helt effing jävla bra!

Var bara tvungen att flika in det. Barnvänliga restauranger har jag noll tips på tyvärr :(.

Jag äter sällan pasta på restaurang så ingen bra hjälp. Aktern och föret hade ett pastautbud förr och var populärt men verkar inte ha det i menyn ny. Bakfickan vet jag har flera pastarätter men har aldrig ätit där.

Church street brukar gå hem hos barn i och med konceptet. Men det beror ju också på vad man definierar som barnvänligt? jag åt som liten på både Matildas, Söderhielmska osv och det var aldrig problem? Brorsan fick kocken på Söderhielmska att steka pannkakor när han, efter att konstaterat att barnmenyn inte innehöll pannkakor, frankt tyckte - fyra år gammal; "Har ni inga pannkakor? Man brukar kunna få det!" ;)

Men vi var rätt hårt uppfostrade och restaurangvana så vi rev inte ställen. Däremot vet jag att jag mer än en gång fick hämtas från köket på diverse restauranger när jag vandrat iväg dit och oftast satt på nån bänk och hade fått godis av personalen. Så för mig är liksom alla restauranger barnvänliga? Samma med exet när vi var ute och åt, inte ens finrestauranger har något alls emot normala barn?

Jag äter sällan pasta på restaurang så ingen bra hjälp. Aktern och föret hade ett pastautbud förr och var populärt men verkar inte ha det i menyn ny. Bakfickan vet jag har flera pastarätter men har aldrig ätit där.
Bakfickan åkte vi förbi sist vi var i gävle, heter mustash numera. Ingen aning om vad dom serverar dock.
Aktern och föret ligger det utanför centrum?

Bakfickan åkte vi förbi sist vi var i gävle, heter mustash numera. Ingen aning om vad dom serverar dock.
Aktern och föret ligger det utanför centrum?

Ja ligget vid Gävle strand, men de har inte sitt pastasortiment kvar.

Söderhielmska och Matildas ligger på söder (dvs centralt), Church street ligger mitt i smeten (lika centralt som Bakfickan).

Alla nämnda utom Church street har hemsida på nätet med meny, även om jag låter det vara osagt om det är fullständig meny. Barnmenyer verkar inte läggas ut.

Ja ligget vid Gävle strand, men de har inte sitt pastasortiment kvar.

Söderhielmska och Matildas ligger på söder (dvs centralt), Church street ligger mitt i smeten (lika centralt som Bakfickan).

Alla nämnda utom Church street har hemsida på nätet med meny, även om jag låter det vara osagt om det är fullständig meny. Barnmenyer verkar inte läggas ut.
Oh är det skyskrapan?

Sarahs är bra och inte farligt dyrt.
Pinchos ska vara bra, inte varit där själv dock.

Mathildas är bra men dyrt. Jag är däremot inte imponerad av Helt Enkelt.
Church street brukar gå hem hos barnen.

Liknande trådar

Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Halcyon
·
Mat Det bidde ingen cykelsemester uppåt Gävle till, utan det blir Ängelsberg-Västerås-Sala-Garpenberg-Falun. Eftersom datum är bestämt (v...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: JohannaB
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 172
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka