Bra linement för svullnader och eventuellt inflammation?

Sv: Bra linement för svullnader och eventuellt inflammation?

varför ska du ha liniment på svullnader?

har hästen en inflammation ska den behandlas med kortison el liknande, inte ha på liniment.

Han har behandlats och det börjar bli mycket bättre, men jag vill ha ett bra linement iaf..

ja kortison är ju jättebra att ge hästar.. inte! :crazy:

ts; arnika är det bästa du kan använda!

ja kortison är ju jättebra att ge hästar.. inte! :crazy:

ts; arnika är det bästa du kan använda!

Ja jag har hört att kortison inte alls ska vara bra :crazy: Vilket jag fick veta efter att jag varit hos vet..så nu blir det inge mer sprutning utan nu blir det annan alternativ behandling som han svarat väldigt bra på!!

Arnika vart kan man köpa det?

så varför behandlar de då tex de flesta travhästar med kortison? till och med rekommenderar det?

men du kanske vet bättre än de flesta kliniker, som vanligt.
jag kommer till dig nästa gång med min häst.

Arnika Gel är det enda jag använder. Skitbra är det!

nu vet inte jag om det här är bra, men en i mitt stall använder något som heter Radital, det ska tydligen vara väldigt starkt och effektivt, sen om det är ett bra liniment vet jag inte...
Använder själv blue lotion, men vet inte om det gör så stor skillnad igentligen... :smirk:

Min häst blev också behandlad med kortinon för nåt år sen.. Blev tipsad av vet, og smörjer nu inn kotan med Voltaren gel äfter ridning som förebyggande.. Om det har stor effekt vet jag inte, men hennes kota ser bra ut iaf..

Annars finns det nåt som heter thermaFlex också, ganska starka saker, värmer upp, kyler ner..

enligt flera veterinärer jag frågat vilket liniment som är bäst så rekomenderar dom alltid arnika så kör på det:)

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
425
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
468
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd
  • Födda-24