BRA körpiskor?

evis

Trådstartare
Var hittar jag bra körpiskor?
Allra helst på nätet, då jag kikat runt på alla affärer häromkring och ej hittar något jag tycker duger.

Och vilken längd ska man egentligen ha (har en B-ponny)?

Är just på G att köpa en Equilex-sele, och såg på deras sida att en körpisk 130 cm med lädersnärt kostar 620 spänn? :eek: Är detta skäligt, är det ruskigt bra piskor, eller finns det lika bra för en billigare peng?

Sv: BRA körpiskor?

Jag har en från piskmakarn. Gick på ca 500 kr, men det är lätt o bra. Men man bör inte beställa från internet, då det är bra att känna på dem, de finns i mängder med olika vikter. Gäller att hitta den man trivs med. De brukar finnas på plats på typ globen, scandinavium o sånt.

drive out har en pisk som är 160 cm och kostar 160;) har precis beställt en sån så jag vet inte riktigt hur lätt den är än, men den ser inte så klumpig ut.

Hej!
Du ska antagligen ha en som är 160 om du har en bponny, då du ska räcka fram till däckeln. Då rekommenderar jag faktiskt diamonds som görs i Usa. Finns ibland på hööks. Men då går det inte via postorder.

selar.se i bjurholm har pisk med, men deras billiga är rätt tunga.

Rekommenderar skarpt diamonds som märke, kostar ca 200 och är både snygga med silverknopp i änden o välbalanserade. Finns 160-180 cm. Jag har 180.

Vill ha en piskmakarens för tävling, för jag tror inte jag vågar använda en sån till tömkörningen eller vardagskörningen. Då blir det en 2 meters.

Jag har också en från Piskmakaren, den är jag super nöjd med! :love:

Piskmakarens är underbara! Superlätt och man blir inte alls trött i handleden utav den!

Någon som vet vad en lång (210 - 220cm) från piskmakaren skulle kosta? Köpte en 200 cm från Hööks, men den är lite för kort.

Lotta

Mina handleder instämmer i kören om piskmakarens piskor!!! Vissa dagar klagar handlederna över minsta lilla grej, så en pisk som inte märks är ett måste hos oss..

Jag älskar min pisk o longerar tom med den, eftersom den inte går att longera mer än 5 minuter innan handlederna skriker...

/ Lavinia och handleder

200 på hööks? wee.. den skulle jag vilja kolla in.

en pisk från piskmakaren ligger från 500 upp till 600 beroende på längd.

Va? när då? :angel:
Uppland är väl inte så långt från mig... Jag PM:ar dig!

Och om någon vill hälsa på mig o åka lite valfritt fordon går det bra med :)

Hakar på här...ska också införskaffa pisk helst via Internet. Vill kunna använda den till både tömkörning och uppsutten körning. Men har ingen aning om hur lång den ska vara då?

Jag köpte en av selar.se i somras. Om du minns? ;)
Är helnöjd med den, ligger bra i handen, och har "balans". Vet inte hur lång den är, men kanske 140?

PISKMAKAREN!!! :bump::banana: Helt suveräna piskor! Jag beställde från Lund där han tillverkar dem till Vindeln där jag bor. Jag hämtade bara ut ett långt paket på posten :p Min är nog 180 skulle jag tro, till C-ponny. Han vet hur lång pisk du behöver. Han har ju sina standardlängder.

Hans piskor är så välbalanserade, lätta och bekväma att hålla i, har lagom lång snärt (många andra har så himla långa) och håller i evighet. Så slå till på en sån! :) Värt varenda krona...

Åker han på några mässor uppåt landet??? Så man kan få känna på dem innan man köper..

Han brukar vara på körtävlingar :)! Köpte mig en från han för 300 kr (den var skadad på en kant därför priset). Men den är underbar :love:!

Mvh
Emma

Har en från tre hästar för 160 kr ska du bara köra hemma är det nog bra. Kör inte med pisk:o:D:D så vet inte hur bra den är men, själv tycker jag den är lite tråkig ska man ut på tävling vill man nog ha någo finare.

Liknande trådar

Islandshäst Hej, Har en söt liten isisdam på 4 år hemma som jag har planer på att köra in. Familjen har tidigare sysslat med trav så jag har bra...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: Flaekja
·
B
Körning Hej! Äntligen, efter många års körning med min gamla långvagn och travsele (utan snabbknäppning) så har vi införskaffat ny rockard...
Svar
3
· Visningar
1 883
Körning Körning är, precis som jag misstänkte, liwsfarligt... :eek: Iallafall om man försöker sig på att köra min lille shettis. Jag har...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
15 074
Senast: murran
·
Körning Jag har för ca en månad sedan hämtat hem min lilla guldklimp, en korsning frieser/tinker, och nu är ju ute efter bra råd från er...
Svar
14
· Visningar
1 919
Senast: mataii
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka