Bra jobbat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ringde VC idag och fick sedan prata med en person där. Det blev givetvis tjafs om den där jävla journalen som de hade rutin på att begära in. De menade att de gett mig information om att ett papper behövde skrivas på för de skulle kunna begära ut journalen. Jag menade att de inte hade talat om för mig hur jag skulle göra. Jag hade ju ingen aning om att det bara var att komma ner till VC och skriva på utan trodde man behövde en tid för detta.

Så jag blev upprörd och arg. De bara ställde krav och tänkte att jag skulle kunna räkna ut resten själv.

Och sen började jag grina.

Jag fick en tid 13.40 idag.

Jag önskar jag hade en varm famn att krypa in i. Det brukar lindra det mesta.

Bra gjort!

Se nu bara till att du inte skärper dig och förringar dina problem när du sitter hos läkaren. Förklara noggrant ledsen, orkeslös och apatisk du är.
Jag har för en tid sedan suttit och skrivit ner vilka symptom jag har. Det är krassa fakta som jag bara kan dra upp.

Men den listan behöver nog uppdateras för läget är sämre nu.

Och jag är skitdålig på att ljuga och förställa mig.

Bra att du fick en tid! Jag gjorde som du och skrev upp innan, bl.a. för att jag inte skulle kunna ljuga för mig själv om hur det egentligen var. Hade med mig pappret till läkaren och det var skönt att veta att jag kunde dra fram det om det skulle låsa sig verbalt. Jättebra jobbat:heart

Sen måste jag säga att de faktiskt inte kan kräva journalen.
Ha rutin att fråga om den och ha önskemålet, ja.
Men sekretess finns ju faktiskt till för att de inte ska kunna bestämma själva vad de ska läsa.
Så är det jobbigt att tjafsa om den säg bara nej så frågan kommer ur världen istället.
För om jag förstått dig rätt, så vill du egentligen inte ge den till dem heller.

Bra att du fick en tid! Jag gjorde som du och skrev upp innan, bl.a. för att jag inte skulle kunna ljuga för mig själv om hur det egentligen var. Hade med mig pappret till läkaren och det var skönt att veta att jag kunde dra fram det om det skulle låsa sig verbalt. Jättebra jobbat:heart
Jag skrev för att att inte glömma saker. Den risken finns annars.

Sen måste jag säga att de faktiskt inte kan kräva journalen.
Ha rutin att fråga om den och ha önskemålet, ja.
Men sekretess finns ju faktiskt till för att de inte ska kunna bestämma själva vad de ska läsa.
Så är det jobbigt att tjafsa om den säg bara nej så frågan kommer ur världen istället.
För om jag förstått dig rätt, så vill du egentligen inte ge den till dem heller.
Finns det någon lag jag kan hänvisa till om de tjafsar?

De behöver inte journalen. Den är väldigt inaktuell och förmodligen innehåller den en del dynga. Så det känns inte som om den skulle kunna bidra med något egentligen och eftersom jag också har blivit feldiagnosticerad p.g.a. ett simpelt rorschach-test, så tror jag det finns en risk att jag blir dömd som knäppskalle och därmed någon som inte behöver tas på allvar utan som går att köra över.

Men alltså jag ringde min gamla vc och bad dem skicka journalen.
Men bara det som jag ansåg var relevant.
Har dock fått komplettera med journaler från 1997 pga denna vc

Men alltså jag ringde min gamla vc och bad dem skicka journalen.
Men bara det som jag ansåg var relevant.
Har dock fått komplettera med journaler från 1997 pga denna vc
Min gamla mottagning får inte göra så. Oklart varför. Först skulle de skicka journalen hem till min folkbokföringsadress. Sedan sa de att det inte gick. De behövde min underskrift för att kunna göra det. Och jag har 24 mil dit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 024
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
5 418
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Brukshunds- och kelpiefunderingar