Det är en vän till mig som har fått problem med sin hund. Det är hennes andra hund så hon är ingen nybörjare men nu behöver hon hjälp att lösa knutarna. Jag bor inte i närheten och jag är ju förstagångshundägare så jag har inte så mycket kunskap själv. Hunden (i mina ögon) verkar understimulerad men när jag ens antyder det så går hon i taket. Hur hittar man någn som kan hjälpa? Min vän är lite speciell så i detta fallet misstänker jag att man måste vara duktig på att ta folk i första hand och inte i första hand en hundtränare om ni förstår vad jag menar. Vill inte hänga ut henne för mycket heller men jag vill gärna försöka hjälpa till att hitta någon som kan hjälpa.
Hur bär man sig åt för att hitta tränare? Den lokala hundklubben är enligt henne usel så hon slutade att gå på valpträffarna med klubben. Var kan man annars leta? Uppfödaren är tydligen inte vettig heller, annars hade man ju vänt sig dit.
Jag har googlat lite men det är ju supersvårt att veta bara efter att ha tittat på en hemsida om det ens finns.
Hur bär man sig åt för att hitta tränare? Den lokala hundklubben är enligt henne usel så hon slutade att gå på valpträffarna med klubben. Var kan man annars leta? Uppfödaren är tydligen inte vettig heller, annars hade man ju vänt sig dit.
Jag har googlat lite men det är ju supersvårt att veta bara efter att ha tittat på en hemsida om det ens finns.