bra hund böcker för lydnad

B

blondi3958

Behöver tips på hundböcker om lydnad.Har en valp som jag måste få ordning på :D
Behöver alltså böker om valpar och lydnad.
Böckerna jag har lånat verkar inge bra :o

Jag har en kanonbra bok om valpar.

Den heter Beteendeboken och är skriven av Lars Fält. Den är ganska dyr, men värd varenda krona. Fullsmpäckat med en massa tänkvärt.

Så här står det på baksidan av boken:

Uppfödaren och miljön betyder mkt för att ge valpen en god start i livet. Beteendeboken hjälper dig att förstå varför valpen beter sig som den gör och hur du ska reagera på detta. Ju mer du känner till om omgivningens effekt på valpen under dess första månader, desto större möjlighet har du att erbjuda en miljö som gör att de utvecklas enligt sina förutsättningar. Boken tar upp de vanligaste frågorna som nyblivna hundägare brukar ställa till sin uppfödare. tips ges också på vad man bör tänka på när det gäller valpens första tid samt hur man kan komma tillrätta med valpens oönskade beteenden.

Sen är alla böcker som Anders Hallgren, Memea Molin och Lars fält mkt bra!! Jag köper inget annat än deras böcker. :bow:

Lycka till!!

skall ringa bibblan på måndag och höra om dom har några böcker som jag hittade på nätet.
Lite dyrt att köpa alla kanske :smirk:

Tyckte att kontaktkontraktet var en dålig bok. Hade väntat mig mer :crazy:

Det finns en bra bok som heter "lyckliga, lydiga hundar"... den e bra.

:bump:

Bra och konkreta exempel. De flesta andra hundböcker går ut på hur man gör INNAN man får problem. Sällan böcker utgår från att man har problem.

:eek: Men.....jag trodde jag skrev det!! Måste varit i ett annat forum. :D

Kontaktkontraktet är jättebra!! Skriven av Eva Bodfält. :D

Liknande trådar

Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: farin
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur