Bra hemsidor där man kan lära sig allt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mattson

Trådstartare
Jag tänkte nu plugga på mer om hästar och hästhållning under en kommande tid framöver då mitt mål senare blir att skaffa egen häst/foderhäst. Är intresserad att lära mig allt mellan himmel och jord som rör hästar så det skulle verkligen hjälpa om jag kunde få några supertips på många och bra hemsidor med massor av bra info (kommer sluka allt jag kommeröver:banana:).

Sedan är det faktiskt väldigt lärorikt att plöja igenom en massa trådar här på buke.
Det finns både otroligt mycket erfarenheter kring skador, problem med försäkringar, problem som uppstår när man köper häst, problem som uppstår när man säljer häst osv.
Det man ska tänka på är att inte köpa allt som en sanning, utan det som låter intressant kollar man upp med säkrare källor, och där blir det nog olika källor beroende på ämne. Tror inte det finns en hel sida som tar upp allt man någonsin behöver veta :)

Jag tänkte nu plugga på mer om hästar och hästhållning under en kommande tid framöver då mitt mål senare blir att skaffa egen häst/foderhäst. Är intresserad att lära mig allt mellan himmel och jord som rör hästar så det skulle verkligen hjälpa om jag kunde få några supertips på många och bra hemsidor med massor av bra info (kommer sluka allt jag kommeröver:banana:).
Böcker! Låna på ett välsorterat bibliotek, och köp de som är viktiga. Bra böcker innehåller också hänvisningar till andra bra böcker...

Man kan återanvända en bok ur bokhyllan många gånger, men det är ofta svårt att hitta tillbaka till en hemsida man inte bokmärkt.
Källkritik kan också vara svårt på nätet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat