Bra fotoalbum?

Ragatan

Trådstartare
Någon som vet något bra fotoalbumprogram för att ha fotoalbum på sin hemsida?

Min nya bredbandsleverantör tillåter inte att man har bara kataloger så då vill jag ha ett fotoalbum istället.

Vill inte ha en regelrätt hemsida!

Sv: Bra fotoalbum?

Har det löst sig på nåt sätt?

Jag vill oxå ha ett bra fotoalbum.

Mark

Nope Mark!

Har inte hittat nått som är extremt lättanvänt.

Tillägg:
JAlbum ska vara bra sägs det. Kolla med Cissiny, jag tror hon använder sig av det.

Senast ändrad:

Gospel skrev:
Photobucket tycker jag har varit mycket bra, rekommenderar! ;)

Jovisst, Photobucket är ett mycket bra onlinefotoalbum, jag vet detta då jag har skrivit Snabbguide till Photobucket här på Bukefalos :angel:

Men det är inget onlinealbum jag vill ha, utan ett program som gör att jag kan lägga upp mitt eget fotoalbum på MIN hemsida.

Min förra hemsidesleverantör tillät att man la upp enbart bildkataloger det gör inte min nuvarande.

min första tanke var.. Du skojar människa.. fast så klart gör du inte det. MEN det är dåligt av din ISP tycker jag.
det finns ett bra album program som heter Arles Image Web Page Creator http://www.digitaldutch.com/arles/

men det lägger ju bilderna i en katalog(mapp) och tummarna i en annan..

iannat fall rekommenderar jag att skaffa ett webhotell. finns från en 5:-/mån.

Många ISP har den reglen för att inte folk ska ha den till som en slags "extern" hårddisk utan enbart till hemsidor.

Magnus_J skrev:
iannat fall rekommenderar jag att skaffa ett webhotell. finns från en 5:-/mån.

Vad ska jag med det till?

Jag har ju redan betald plats att lägga ut bilder på, felet är ju bara att det inte går att skapa en katalog för bilder direkt i roten med ftp om man inte har ett program (script) för det.

Jag ska kolla programmet du tipsade om.

Jag har eget hemsideutrymme via ett webhotell men jag kan ändå inte visa filer i mina kataloger. Vet inte om det går att ändra detta heller? Har försökt kolla på det men inte lyckats. Har inte frågat supporten iofs för jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig.

Jag använder mig av JAlbum, men skulle också önska att det fanns albumvarianter som fungerade dynamiskt. Dvs om jag laddar upp en ny bild och en ny tumnagel så lägger den automatiskt till bilden i galleriet, utan att jag behöver ladda upp nya html-sidor. Har inte lyckats hitta något sånt...

/Erica

Troligen har ditt webbhotell stäng av att man kan "bläddra" runt i din hemmakatalog.
Deta är något de måste ändra på och inte du om du nu inte har tur att man kan göra det via din kontrollpanel.

Svårt att säga vad det heter eftersom det heter olika beroende om det är IIS eller Apache server.

Jag gjorde ett script i PHP som gjorde att man skapade en katalog för orginalbilderna och en för thumbnail.
Sedan läste PHP filen av när en besökare kom och visade snyggt och fint alla bilderna i thumbnail och man kunde klicka på dom. PHP skapade automatisk thumbbilderna om de inte redan tidigare fanns så det enda man behövde göra var att lägga upp orginalbilderna i sin katalog så var det klart.

Såg en sida häromdagen som längst ner hade något som hade alla bilder längst ner skrollbart, utan frames, och som om man fixade lite skulel se ut som en filmrulle, något jag hade tänkt fixa, men det smidiga var att koden skannande av katalogen efter kort... skall se om jag hittar sidan igen.

annars så finns det söta sidor där det verkligen ser ut som om du bläddrar i en fotobok.

Det här gillar jag verkligen! Snyggt, och snabbt! Jag provade och det var verkligen betydligt snabbare än JAlbum. Synd bara att det fortfarande ger ett statiskt resultat. Men jag kommer nog byta till detta från JAlbum.

/Erica

sista bilden gillade jag Neo :)

skall ägna tid och leta efter lite snygga album

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
IT & mobiler Har konstaterat att min azozdator är alldeles för tung och bökig att bära runt på till skolan. Behöver något smidigare, men vad? Vill...
Svar
17
· Visningar
822
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka