Bra "fick-kjol"

Silver Girl

Trådstartare
Jag vet inte vad det egentligen heter men jag är ute efter ett bälte med fickor. Kommer börja med apportering och då räcker inte en midjeväska längre. Och västen blir för varm så här års.

Någon som har tips på en bra modell?
Vill gärna ha en stor ficka bak där det får plats ett par-tre dummies. Ett par fickor fram för godis, koppel, telefon, nycklar mm. Generös storlek i midjan behövs.

Helsitar träningskjol gillar många av mina vänner. Jag gillar konceptet med den, men känner mig inte bekväm i den - så har en oanvänd hemma :o
Jag är typen som vill ha längre tröja utanpå och då blir den fel här :meh: Funderar på add-pocket istället, men där finns ingen ryggficka tyvärr. Jag nöjer mig dock med fickor vid benen.

Helsitar-kjolen

Bifogade filer

• 400001_1.webp
    400001_1.webp
    54,5 KB · Visningar: 45
Jag har en från Engelsons, det är nog den billigaste träningskjolen. Stora fickor både fram och bak. Det är inte lika ställbar i midjan som många av de andra är men den har funkat bra för mig så här långt.

6035.jpg

Helsitar träningskjol gillar många av mina vänner. Jag gillar konceptet med den, men känner mig inte bekväm i den - så har en oanvänd hemma :o
Jag är typen som vill ha längre tröja utanpå och då blir den fel här :meh: Funderar på add-pocket istället, men där finns ingen ryggficka tyvärr. Jag nöjer mig dock med fickor vid benen.

Helsitar-kjolen
Jag älskar mina addpockets! Jag har även Helsitar kjolen men använder den i princip aldrig för jag avskyr den.
Men kan tänka mig att den funkar för dummies o sånt och att addpocket är sämre då. :)

Jag har en från Engelsons, det är nog den billigaste träningskjolen. Stora fickor både fram och bak. Det är inte lika ställbar i midjan som många av de andra är men den har funkat bra för mig så här långt.

6035.jpg
Den verkar sakna ficka med dragkedja. Och det vill jag ha till nycklar och telefon.

Helsitar-kjolen
Den ser bra ut, ska titta närmare på den.

Jag älskar mina addpockets! Jag har även Helsitar kjolen men använder den i princip aldrig för jag avskyr den.
Men kan tänka mig att den funkar för dummies o sånt och att addpocket är sämre då. :)
Addpockets ser inte ut att funka, de sitter väl bara på sidorna och är inte så stora?

Jag har en helsitarkjol, och den funkar med ett par-tre dummies, men redan då börjar det bli för tungt och otympligt tycker jag. Man får dra åt den som bara den för att den ska hålla sig uppe. Jag använder mycket hellre en bra väst :) Det finns ju med både band och mesh, har du kollat på någon sådan?

Jag har en helsitarkjol, och den funkar med ett par-tre dummies, men redan då börjar det bli för tungt och otympligt tycker jag. Man får dra åt den som bara den för att den ska hålla sig uppe. Jag använder mycket hellre en bra väst :) Det finns ju med både band och mesh, har du kollat på någon sådan?
Vad menar du med band? En sådan som ser ut som hängslen? Mesh har jag inte sett någon med, vilka har det?
Tror inte jag behöver mer än ett par dummies, i alla fall inte nu i början.

Måste fråga - hur sitter remmarna? Ser ur som de kan hamna rakt över brösten och det blir ju ganska obekvämt om man lastar lite vikt.

Jag har en "hel" väst, men när jag provat kompisars med band så hamnar de över brösten på mig. Brukar kunna lasta ryggen full utan problem, men jag har små tuttar som inte gör ont :) Jag tror att banden lätt hamnar vid sidan om på de som har lite mer bröst, om man inte har ett band emellan.

Jag tyckte inte om att det är resårband i midjan på Helsitar-kjolen. Hade mycket hellre velat haft ett band som var ställbart.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 911
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
49 215
Senast: Oldie
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 494
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"