Bra Fälttävlansarrangörer

Trossnästösa

Trådstartare
Undrar vad ni förväntar er av en bra fälttävlansarrangör, vad är viktigt för er när ni är ute och tävlar(allt från proppar, meddelande till ryttare,start och resultathantering,banor, klasser,uppstallning mm mm). Alla synpunkter är välkomna. Är även nyfiken på er syn på ryttarfester och invigningar. Vi har av tradition haft en ganska flott ryttarfest, men det innebär att vi är tvugna att ta ut 150-180kr av ryttarna och det blir mycket pengar för de som kommer en hel familj. Vi funderar på att ha en lyxknytform på kalaset 2005tex färskpotatis, grillmöjlighet(vi ställer upp ett antal grillar) samt underhållning 40kr. Är det bättre eller sämre? Invigning av ex.SM. Är det uppskattat med ett mingelparty kvällen innan? Ska man samla ryttarna till en officiell invigning 1:a tävlingsdagen eller hur ska man göra en SM invigning festlig utan att störa för ryttarna som laddar.
Prisutdelningar, hur gör vi dem festliga när de oftast sker till fots och det är bråttom, gäller även lägre klasser.
Jättekul om vi får många svar eftersom vi då kan bli bättre som arrangörer. :banana:

Sv: Bra Fälttävlansarrangörer

Allt annat än Öveds i år kan accepteras med godo :devil:

Hej
Trevliga svar, dock säger de inte så mycket så jag får väl provocera lite, ni kanske insett att det är ganska komplext att vara arrangör och det därför inte är så lätt att komma med ideer...:devil:
Vad är det bästa/sämsta/festligaste ni varit med på på en tävling? Kanske är mer konkret fråga att svara på. ;)
Själv är jag svag för festliga prisutdelningar med blommor, täcken och fanfarer, avstressad miljö på tävlingsplatsen samt vänlig och kompetent personal i alla led(Norskarna är görduktiga på detta).

Snabba prisutdelningar, alla vill hem och har oftast långt att åka.
Det räcker att allt fungerar så är jag nöjd, eller om det inte fungerar att det finns någon som är där och förklarar, inte bara en massa jag vet inte , jag vet inte som det var på öveds.

Öveds måste vara en av dom sämsta tävlingar arrangemansmässigt som jag överhuvudtaget har varit på.

Dom bästa som finns i dagsläget är Segersjö och Falkenberg.

All info tillgänglig tidigt på hemsida. Även bra kartor, tips på övernattningar, box osv. Bra skisser över området. Gott om kontaktpersoner/mailadresser så att man kan få snabba svar vid frågor. Bra skyltat. Bra parkeringsvakter/välkomnandet gör tat det går snabbt att hitta sekretariat och besiktiga hästen. Området ska helst inte ha stora avstånd OM det är det så är det vitigt med tydliga kartor så man hittar toaletter, domare, mm enkelt och snabbt.
Jag kan tänka mej enklare ryttarfest för att slippa betala så mycketför hela familjen. Varför inte en grillafton ?
Likaså är det viktigt att kiosken/maten på tävlingsplatsen inte är hutlöst dyr som i Hermanstorp då sviktar min ekonomi.

TACK!
Jättebra svar! Har inte tänkt på att vi skulle kunna lägga utvåra tävlingsplatsskisser på nätet, likaså utmärkning av toaletter .
Vi kommer se till att det är infört inför nästa års tävlingssäsong
:D mm

Bla Trossnäs är bra. Rutinerade, håller tidspianeringen, god service, bra banor. Stort register på klasser osv.
Jag var också väldigt förtjust i Duseborg när det existerade.
Tycker ofta att de klubbar som annordnar fälttävlan har en mkt god organisation.

Senast ändrad:

Tycker att Trossnäs var det bästa stället som jag var på -04.Lite besviken dock på midsommarmaten som bestod av kall kassler och någon sallad.hade hellre velat ha sill och potatis. Grillkväll är inte fel i framtiden ,annars superbra ordnat.Trevliga människor.Och framförallt utmanande banor.
Det sämsta jag var med om var i stockholm Prinsessan Madelens fälttävlan. stod uppträde och priscermoni på programmet fanns inte så mycket som en fanfar ingen musik. och framför allt ingen prinsessa man undrar ju varför man döper tävlingen efter henne om det inte finns något samband alls.... ett plus dock för den trevliga manliga speakern som proffsigt förkunnade prisutdelningen. Nog med klagomål..
Bra arrangemang har också Mantorp, Tranemo och Hermanstorp och glöm inte Bränntomt tycker jag

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka