Bra dåligt med gummimatta

Sv: Bra dåligt med gummimatta

Har nu valt Equimat till lösdriften efter att ha sett olika prover på 5 ? Mattor .

Har väntat på pris på soft breeden med transport men ej fått svar vilket jag skulle fått idag ....Men åker nu och hämtar mattorna imorgon och sen får vi lägga pussel ;)..

Känns som ett bra val och jag litar på dig Axel !!!!:D

Mia
 
Sv: Bra dåligt med gummimatta

Har tjocka hela gummimattor i boxarna. Men använder INTE mindre strö för det. Känns mjukt att stå på. (alla som provat stå på betonggolv & jobba en hel dag vet hur jobbigt det kan vara som människa till och med) Mattorna är tunga, krävs 2 man för att vända dom vid sommarstädning av stallet, men fördelen med tyngden är att dom ligger still och det inte kommer under syre som gör att det blir äckligt under dom.

Jag skulle aldrig vilja vara utan dom i dag.:banana:
 
Sv: Bra dåligt med gummimatta

Efter att ha sett olika prover på gummimattor så tror jag inte det går att säga hur och om man sparar på strömängden , dom ger väldigt olika intryck och hårdhet som inte går att beskriva om man inte sett kvaliten på dom .

Av de 5 eller 6 proverna som jag känt på så är det 1 som jag skulle minska strömängden på och det är den jag valt samt så säger man soft breeden ska man kunna minska eller man menar att man kan ta bort ströt på den men det känns inte okey !

Jag villl minska arbetet i lösdriften att det ska bli lättare att mocka och att det ska isolera mot cementgolvet till hästarna utan att behöva ha bädd .

Vi får se hur det fungerar annars får jag flytta mattan till sjukboxarna och lägga bädd i lösdriften ....
 
Sv: Bra dåligt med gummimatta

Det blir bra. Jag hade dock för lite strö i början- nästan inget:o

Hade köpt en billigare plastmatta som nu mer är för avancerade ridbanor. de hade små små knoppar eller mer oiggar som halksskydd. Den stora hästen fick liggsår på haserna o armbågarna. Så det blev inte billigare.....
Fick klä in hela hästen med skydd.

Det var svårt att lämna tillbaka dem då det "bara var jag som klagat". Svarade - Vad är då problemet? Vad jag har sett så finns de nu inte kvar på marknaden:bow:

Tacka vet jag kvalitét.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
961
Senast: Blyger
·
Anläggning Vad skulle ni betala för en gummimatta ca 9 kvadratmeter? Det är en fd transportmatta från nåt företag. 3 delar på 1x2,80 m, Jag får...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Ace
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
991
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
391
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp