Bra cykelkläder

A

Anders

Någon som har råd att ge när det gäller bra cykelkläder för höst- och vinterbruk?
 
Hur långa pass talar vi om, och jobbpendling eller motionscykling? 🙂

Lager på lager och plagg som andas, och håll händer och fötter torra och varma satsar jag på för pendlingscyklingen. Jag brukar ha ett par vindtäta överdragsbyxor från Archteryx när temperaturen kryper nedåt några plusgrader, och en vindtät jacka. Handskar som är vindtäta och tål lätt regn tycker jag är jätteviktigt för jag blir så himla kall om händerna, mina är av något nonamemärke från min cykelbutik. Tunn mössa att ha under hjälmen, eller buff som täcker halsen också, gärna ull. Jag har fördelen att kunna duscha på jobbet så jag brukar ha en funktionströja under jackan. Cykelskor är ingen jättenödvändighet men jag tycker det är rätt trevligt att sitta fast med fötterna. Blir det riktigt kallt har jag på mig Biltemas neoprenskoöverdrag. De är inte snygga direkt men värmer bra för billig peng! Understället åker också på när det blir kyligt.
 
Hur långa pass talar vi om, och jobbpendling eller motionscykling? 🙂

Lager på lager och plagg som andas, och håll händer och fötter torra och varma satsar jag på för pendlingscyklingen. Jag brukar ha ett par vindtäta överdragsbyxor från Archteryx när temperaturen kryper nedåt några plusgrader, och en vindtät jacka. Handskar som är vindtäta och tål lätt regn tycker jag är jätteviktigt för jag blir så himla kall om händerna, mina är av något nonamemärke från min cykelbutik. Tunn mössa att ha under hjälmen, eller buff som täcker halsen också, gärna ull. Jag har fördelen att kunna duscha på jobbet så jag brukar ha en funktionströja under jackan. Cykelskor är ingen jättenödvändighet men jag tycker det är rätt trevligt att sitta fast med fötterna. Blir det riktigt kallt har jag på mig Biltemas neoprenskoöverdrag. De är inte snygga direkt men värmer bra för billig peng! Understället åker också på när det blir kyligt.
Touring, alltifrån kortare turer på någon mil till dagsturer. Behöver mest tips på bra byxor.
 
Vid såna turer har jag haft mina vanliga korta cykelbyxor med padd underst, underställ ovanpå det och överst nånslags skidtights med lite luddig insida och hängslen. Tyvärr har jag inga direkta märken att föreslå, mer än att Gore sällan gör dåliga prylar 🙂
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 548
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 706
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 203
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
Svar
15
· Visningar
419
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp