Bra budget-plattång

MissFideli

Trådstartare
Tänkte inhandla en ny plattång. Eller hair straightener verkar de heta numera. Den ska i första hand vara till för att locka mitt långa, raka, fina hår så nått som inte fastnar.
Jag vill i första hand inte köpa nått fancy utan en bra nybörjargrej som inte fastnar i håret men ändå kostar under 1000 kr. Helst närmare 500 än 1000, men i den nivån.
Tips?

Jag har en gammal GA.MA från när jag var student 🙈 Den funkar finfint att locka mitt hår med trots sin ålder. Såg de fortfarande säljs för drygt 300kr

Jag älskar min GHD, som känns som ny nu efter några år och är väldigt skonsam mot håret (rätt temperatur, bra plattor osv) men den är lite över budget 🫣 .

För en massa år sen hade jag en plattång från OBH Nordica, nåt sammarbete med Björn Axén. Nu hade jag en mini, men ändå. Den höll i många år och håret fastnade inte i den heller, även om plattorna inte är samma kvalitet. Kollade lite snabbt nu och de (märket, den modellen som jag hade finns nog inte längre) ser ut att ligga inom budget.

Min locktång (variant utan klämma, ville prova modellen innan jag köpte något dyrt) köpte jag för några hundralappar på Åhlens. Den gör sitt jobb och ingen risk att håret fastnar. Tror att det är en OBH Nordica, inte helt säker.

Tänkte inhandla en ny plattång. Eller hair straightener verkar de heta numera. Den ska i första hand vara till för att locka mitt långa, raka, fina hår så nått som inte fastnar.
Jag vill i första hand inte köpa nått fancy utan en bra nybörjargrej som inte fastnar i håret men ändå kostar under 1000 kr. Helst närmare 500 än 1000, men i den nivån.
Tips?

Fått tips om Remington Proluxe Straightener S9100 av två vänner varav den ena jobbat som stylist. 649 spänn på Apotea.
Hon sålde sin GHD för att denna var bättre.

Jag har en Gama köpt 2017, en enkel modell utan ställbar värme. Fungerar väldigt bra och jag har mycket hår 😅
Har aldrig varit med om att håret fastnat.

Jag har en obh nordica artist optiliss straightener, jätte nöjd med den! Går att andra värme och har lås på sidan för att hålla den i stängt läge. Funkar på mitt bångstyriga trollhår :)

Jag använder en locktång, som är som en kon som man snurrar håret runt. Perfekt för mitt väldigt långa hår. Inget fastnar. Kostade 600kr på Apotea.

Liknande trådar

Kropp & Själ Efter cancer-besked och cellgiftsbehandling har mycket hänt med min kropp. Jag är svullen i kropp och ansikte av kortisonet, har tappat...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Pigan
·
V
Hästmänniskan Ja, är du en riktig hästmänniska? :) *Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 250
Senast: Ceta
·
Träning Känner mig alldeles tom. Inser hur min utveckling som ryttare snarare gått bakåt än framåt de senaste åren :(. Jag är numera endast...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 233
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka