Bra boots till hoppning

_Peplis_

Trådstartare
Nu är pållan anmäld till sin första regionala hopp, som dessutom går på gräs..Har ju bara flipflap boots som jag har i terrängen, men det är ju så lagom snyggt o komma med i hoppningen :crazy:
Så nu vill jag ha tips på bra (och snygga) hållbara boots som inte är för dyra heller..Ej sånna gummiboots som man trär på måste ha nån typ av rem/kardborre el liknande.

Senast ändrad:
Sv: Bra boots till hoppning

funderar oxå på samma sak - ska starta en regional ponnyhopp den 28e på gräs på både framridn. och banan. första gången vi hoppar på gräs *se hur det går*.

kommer ha gräsbrodd el.dyl. men frågan är om man ska ha boots? för gräsbrodden är väl rätt långa?
min häst brukar inte trampa sig annars, har aldrig behövt boots på honom så vet inte hur han tar det heller - men vad tycker ni? borde man?

Jag tycker definitivt att du ska ha boots, det är onödigt att riskera ngt..Att dom inte brukar trampa sig är ju ungefär som att du skulle rida utan hjälm, för du brukar ju inte ramla av :smirk:
Dom kan halka till osv. när jag tränade terräng i Tisdags var det en tjej som tappade en av sina boots (dåliga kardborre med smuts i) och hästen fick ett balltramp..

eskadrons! och hööks har ett par fina i konstläder också.

jo visst är det ungefär samma - men skulle man tänka så så har man ju boots jämt på hästen.
använder inte boots på vintern fast brodd - har fått ett litet balltramp på 3 år.
kanske dum fråga men är det större risk på gräs att få broddtramp?
velar över hur jag ska göra :P

Det brukar funka med "vanliga" broddar. Jag har vanliga på shettisen då vi tävlar på gräs (körning) och det är inga problem, och då är det ju färre kilon per brodd... Klart det är dumt att riskera nåt att inte ha, i alla fall om man ska hoppa då det kan flänga lite mer än i dressyr. Jag har har nästan bara boots på då vi kör maraton, annars skulle dom behöva sitta på året runt nästan. Har ni alltid på boots när ni rider med broddar? På vintern sitter dom ju alltid på fast folk verkar mycket försiktigare på sommaren om hästen har broddar...

Har ett par vita Sprengerboots. Skitsnygga.

Eskadron, dom är både snyggar och hållbara!

Ska du ha ett par bara för hoppning på gräs så ta ett par globus med konstläder, dom e hyfsat snygga, billiga och håller....

Sen undrar jag bara brodar inte ni efter hur underlaget ser ut och känns? Man behöver ju inte ta storra gräsbrodar om underlaget är bra lr? Jag broddar alltid efter hur det aktuella underlaget och vädret är, inte på "vilket" underlag det är!

Sen om hästen inte är van att hoppa med boots kan dom hoppa sämre inne på banan för de är ovana....

Jag tycker inte det är större risk att hästen trampar sig på gräshoppbanor...Mina har aldrig gjort det!

Gummiboots tkr jag är rätt värdelösa faktiskt. De med gummiknäppe... ja där går knäppningen sönder, och de med kardborre har dåligt just kardborre.

Så jag har bara neopreneboots o tkr de funkar väldigt bra. Mkt kraftigare o kardborren håller längre.
De från Börjes är väldigt bra (fast nu har dom en ny modell som jag ej provat.. HP tror jag) o sen har Eskadron oxå, mkt snygga.
Börjes kostade typ 120, Eskadron 200 ca.

jag skulle satsa på ett par neoprenboots med kula i karlleden.
Se bara till att de har dubbel kardborre så brukar de sitta bra!
Event's tycker jag är bra!

Jag har alltid broddar på gräs, alltid samma också, alltså vanliga vinterbroddar. Då vi är på ett ställe där vi mest kör på gräs broddar jag inte av för att köra på grus ett pass. Det blir alldeles för jobbigt och krångligt.

globus boots är billiga och prisvärda!
hööks i konstläder e åxå okej

Vart får man tag på dem?
PCs boots alltså.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 625
Senast: Speedway
·
Utrustning Vad har ni för tips på bra boots? Antingen rullar de runt eller trampas de sönder... :crazy: Mina krav: 1. Hållbara 2. Inte... 2
Svar
31
· Visningar
2 084
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2