Bra bok med Hästsjukdomar?

L

Lord Owen

Vad finns det för bra faktaböcker (på svenska) om hästsjukdomar? Den bästa enligt er? Tips, tack! :)

Sv: Bra bok med Hästsjukdomar?

apotekets info bok om hästars sjukdomar e bra. O håll hästen frisk är fenomenal, den är skriven av 2 jätte duktiga vetrinärer i skåne, där den ena har jobbat länge vid helsingborgs djursjukhus. De flesta bilderna är tagna på djursjukhuset i helsingborg. men dessa två anser jag är de bästa på marknaden, annars står de alltid lite i alla hästiga böcker
Lycka till

kan lägga till att jag jobbat på djursjukhuset i nästan 2 år, o har den inställningen till dessa två böcker ett litet ps

Japp, Håll hästen frisk tycker jag är väldigt bra. Även apotekets bok, trots att den är "tunn" är värd slantarna.

SVA har också "Hästboken" som åtminstone tidigare gått att beställa gratis. Denna tar mest upp smittsamma sjukdomar och vad som då bör göras. Urval artiklar och möjlighet att beställa finns på: http://www.sva.se/dokument/stdmall.html?id=23

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
608
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama