Maria.Katter
Trådstartare
Hejsan!
Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll!
Jag söker bra blötmat till mina 2 kastrerade innekatter.
Jag har läst i en del trådar att mjaus blötmat i bra, men har för mig att jag även läst att de ändrat receptet så det inte längre är bra?
Jag är nyfiken på om "Mjau bitar i sås med nötfärs för kastrerad katt" / "Anpassad för kastrerad katt med nötfärs i sås" är okej? Det är spannmålsfritt åtminstone, vilket jag vet att det ska vara.
Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll!
Jag söker bra blötmat till mina 2 kastrerade innekatter.
Jag har läst i en del trådar att mjaus blötmat i bra, men har för mig att jag även läst att de ändrat receptet så det inte längre är bra?
Jag är nyfiken på om "Mjau bitar i sås med nötfärs för kastrerad katt" / "Anpassad för kastrerad katt med nötfärs i sås" är okej? Det är spannmålsfritt åtminstone, vilket jag vet att det ska vara.
"Mjau bitar i sås med nötfärs för kastrerad katt" / (Eller "Anpassad för kastrerad katt med nötfärs i sås", som det står på) Sammansättning: Kött och animaliska biprodukter* (varav svensk nöt 8%), mineralämnen, cikoriainulin* (0,1%). *Naturliga råvaror. Tillsatser (per kg): Näringstillsatser: Vitamin A 1700IE, vitamin D3 170IE, vitamin E 10mg, taurin 500mg, mangan (mangan(II)oxid) 1,2mg, zink (zinksulfat, monohydrat) 12mg, jod (kalciumjodat, anhydrat) 0,1mg. Näringsdeklaration Analyserat innehåll: Protein 8%, fettinnehåll 3,5%, växttråd 0,5%, råaska (mineraler) 1,5%, vatten 83%. Omsättbar energi 310 kJ/100g. |
- Är den även fri från fisk? Tänker det står ju köttprodukter, inte fisk, men blir ändå osäker. (det står "fisk och fiskprodukter*" på andra produkter som har fisk iallafall...)
- Visst bör man kunna ge kastrerade innekatter mat som är anpassade för "kastrerade katter" enbart och inte för "kastrerade + innekatter". Det är lite svårare att hitta med både och i blötmat enligt vad jag hittat än så länge. (Just nu äter de torrfoder som är anpassat för både kastrerad + innekatt).
Vill alltså ha en bra kattmat som är: - Spannmålsfri, fiskfri, fri från ev. andra dåliga ingredienser ni har koll på & passar kastrerad katt (kastrerad innekatt)
Senast ändrad av en moderator: