Bra barnvänliga resmål

Sv: Bra barnvänliga resmål

I somras var vi på Rhodos och bodde på ett Sunwing Resort. Helt perfekt för en barnfamilj! Eftersom det mesta är barnanpassat så blir avkopplingen för vuxna maximal!

Där var tre pooler i olika stolekar avsedda för barn. Den minsta hade segeltak (i tyg) över sig. Där fanns en inhängnad lekplats även den med segeltak.

Sen hade de även sin barnklubb med barnpassning vissa timmar under dagen. Inget som vi nyttjade så den vet jag inte så mycket om.

Barn upp till 12 år åt gratis även om vi inte hade all-inclusive.

Flygresan tog drygt 3 timmar vilket kändes som lagom för våra barn som då var 2 år och 5 månader. De hann inte få så mycket myror i benen. :D

Det var väldigt lätt att semestra där! :)

/Timsetim

hohoho da vet vi vad vi har att forvanta oss da, vi skall till Mauritius i oktober nar barnen ar strax over 1.5 ar gamla :D

TS, for kortare resor skulle jag rekommendera Italien/Spanien/Grekland/Frankrike - och valj ett hotell som har spjalsangar etc etc och garna barnpassning ocksa, det betyder ju oftast att hotellet ar barnvanligt vilket underlattar :)
var också på mauritius på familjehotell när dottern var liten och tyckte det lät piffigt med barnpassning men väl på plats kändes det fel att lämna barnet även om hon var liten till nån som inte kunde prata svenska med henne. Nu kanske du inte har det problemet om dina pratar engelska men det är värt att tänka på vad barnvakten i så fall pratar för språk. Nu när dottern närmar sig 3 (precis som TS barn) så skulle jag aldrig komma på tanken att lämna henne med någon som hon inte kan kommunicera med varken på dagtid eller kvällstid.

Nu kanske du inte har det problemet om dina pratar engelska men det är värt att tänka på vad barnvakten i så fall pratar för språk.

Jodå, det problemet kan man ha även som britt. Det blev världens hullaballoo i brittisk press förra året när en familj reste på charter och hade bokat ett hotell fullt av tyskar så alla aktiviteter för deras tonåringar var på tyska.

I somras var vi på Rhodos och bodde på ett Sunwing Resort. Helt perfekt för en barnfamilj! Eftersom det mesta är barnanpassat så blir avkopplingen för vuxna maximal!

Där var tre pooler i olika stolekar avsedda för barn. Den minsta hade segeltak (i tyg) över sig. Där fanns en inhängnad lekplats även den med segeltak.

Sen hade de även sin barnklubb med barnpassning vissa timmar under dagen. Inget som vi nyttjade så den vet jag inte så mycket om.

Barn upp till 12 år åt gratis även om vi inte hade all-inclusive.

Flygresan tog drygt 3 timmar vilket kändes som lagom för våra barn som då var 2 år och 5 månader. De hann inte få så mycket myror i benen. :D

Det var väldigt lätt att semestra där! :)

/Timsetim

Vilken sunwing resort bodde ni på?
Vi ska ta en sista-minuten i typ maj (får passa på nu när man är föräldraledig och kan vara lite spontan) hade vi tänkt, ska kolla om det finns prissänkt då till Sunwing Resort eller Frittes Blue Village nånstans. Då kommer våra barn vara 6 år respektive 6 månader.

Tack alla för era bra tips. För att förtydliga mig lite så hade vi tänkt åka i april/maj (ev. tidigt i juni). Utomlands var det tänkt, även om Öland är toppen så ligger det bara ett stenkast hemifrån. ;).

Någon som har mer tips så mottages det tacksamt, har skrivit upp de jag fått och ska nu studera dem närmare.

Tack igen!
/Patsy

Ursäkta lite trådkapning
Nu har vi precis bokat sunwing på teneriffa tillsammans med en annan familj, vi är alltså 8 pers. Vi har funderat lite på detta med all-inclusive, vi kommer att köpa till frukostpaketet men velar lite om vi verkligen vill äta all mat på hotellet. Å andra sidan kanske man inte drar ut 8 pers på middag så där fasligt ofta att det kanske lönar sig med all-inclusive även om ett par middagar blir nån annanstans. Hur resonerade ni och hur blev det på plats??

(Herregud, det är tur att man inte visste innan man fick barn hur lågt man kan sjunka... ;) )

Visst är det komiskt med sjunkandet i "värdighet"?

Jag ger upp all sådan från backpackertiden för ett hotell med INSTÄNGSLAD lekplats!

Vi har bott på Sunwing på Gran Canaria och valde inte all inclusive. Dels tycker jag Ving-maten är rätt trist, dels stämmer tiderna lite dåligt, dels vill man äta lokal mat.

Jag menar, hänger man i den generösa frukostbuffén

20080123rw.jpg
20080123001rw.jpg
20080123002rw.jpg

till klockan 11 och får med sig matsäcksfrukt så är man inte hungrig igen vid 12...

Med lite mellanmål badar man lätt de varmaste timmarna istället för att slösa dem på att äta.

Vi köpte supergoda lokala grönsaker, frukt, bläckfiskringar och konserverade musslor i olika såser :love: mm mm och åt lätt och smaskigt på rummet de kvällar vi inte gick ut på byn och åt. Nu ligger väl Teneriffas Sunwing tråkigare till om jag förstått rätt, det är mer turiststråk än genuina lokala restauranger (som är underbara att besöka med barn!) tror jag. Sambon är beredd att åka till samma mesiga förnedrande charterställe år efter år bara han får äta på Cofradia de los Pescadores de Arguineguin:

20080114016rw.jpg
20080118008rw.jpg

Annars är mitt bästa tips att ha med heltäckande badsolskyddskläder inkl keps och om man har badgalna barn - VÅTDRÄKT :idea: Vidar kunde ligga i hela dagarna, andra barn var blåfrusna efter en timme...

20080114011rs.jpg

Det är inte så varmt på kanarieöarna och även om poolen SKA vara varm håller den ofta bara 18-20 grader vilket är kallt för barnen.

Va på Sicilien i höstas, helt underbart!!
Har två barn, älsta 6 och yngsta 2.
Bodde på ett all inclusive "område", flera olika pooler. Det var lek och dans för barnen på kvällen (visserligen på italienska men i alla fall) och bra varma pooler. En privat strand som var långgrund.
Helt perfekt för en barnfamilj!
För oss 4:a, då alla var betalande (alltså ingen under 2) kostade det 18000. Tycker jag inte är så farligt, skulle gärna stannat nån dag till :p!!
Det fanns tyvärr ingen stad precis utanför man kunde gå och strosa i, men det beror väl vad man är ute efter, det gick bussar flera gånger per dag dock så det var inga problem att ta sig iväg.
Hade inget emot att äta på området hela tiden, det fanns ju 5 restauranger på området, eller om det var 6, strunt samma... och det var allt från finare till enbart pizza (som inte bara är så enbart i Italien, gisses så GOTT!!!!).
Vill du veta mer kan jag pm:a

VERKLIGEN värt att åka till, trevliga människor och ett härligt land. Italien överlag skulle jag tipsa om!

Senast ändrad:

Vi har gjort slut på så löjligt lite pengar då vi haft all inclusive att vi lätt kunnat gå ut att äta på annan restaurang ändå.

jag har varit på all-inclusive ett par gånger och det var jättebra. Men i det här fallet var jag intresserad av just sunwings all-inclusive!

Liknande trådar

Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka