bra barnböcker

Status
Stängd för vidare inlägg.

KisseNova

Trådstartare
Äntligen har min son kommit på att det är kul att läsa saga innan läggdags.han är 15 månader, så vi läser 1 Max-bok varje kväll.det är precis lagom med ord, och en lagom lång saga innan han tröttnar på att vara still.

Men har ni tips på liknande böcker? Det är lite trist att läsa bara Max-böcker...
 
Sv: bra barnböcker

Anna-Clara Tidholms böcker Hitta på, Varför då, Knacka på (finns fler) brukar vara populära hos små barn. Inte mycket text men en fin rytm i orden och roliga bilder.
 
Sv: bra barnböcker

Vi har Lite sjuk och Hela natten av samma författare, sonen älskar dem!!! De är hans absoluta favoritböcker:)
 
Sv: bra barnböcker

Jag läser för min dotter varje kväll. Har gjort den sen hon var ca 1,5 år. Hon fyller 6 i april.
Uppskattar också lagom långa böcker,
Pixi-böckerna är lagom. Brukar finnas vid kassan i ICA, kostar ca 8-9 kr.
Vi har säkert upp emot ett hundratal numer. Ändå har jag läst alla många, många gånger.
Brukar variera med längre sagor beroende på dag och hur trötta vi är.
 
Sv: bra barnböcker

Viggo böckerna är lite samma typ oxå, och så Molly mus...
Alfons Åberg är oxå bra. Det finns en hel del faktiskt!
 
Sv: bra barnböcker

tack för era svar, jag känner att jag har sån dålig fantasi när det gäller bra och korta barnböcker...:smirk:
 
Sv: bra barnböcker

Gå till första bästa bibliotek och låna Luddeböcker :idea: (dock har jag glömt vad författaren heter, men du hittar dem säkert om du letar i pek/bilderböcker). Jag har inga barn själv och är på tok för ung att ha egna, men jag kommer ihåg att jag älskade de böckerna när jag var liten:love:
Älskade också Pettson och Findus böckerna och boken "Myran Emma" av Carl Lindroth (dock är de för barn omkring 3-4år och uppåt, men är fett värda att nämnas). Speciellt "Myran Emma", en superb bok där man får lära sig hur en myra blir till och deras liv. Är 17 nu och kan typ läsa om den boken 20ggr igen:love: :love: :love: får mig att minnas barndomen (haha patetiskt eller vad:angel: )
 
Sv: bra barnböcker

Böckerna med Emma och Totte finns i många varianter. Lättlästa, lätt pedagogiska och åtminstone mina barn gillar dem!
Sen finns korta sagor om Puh. *funderar på vad mer vi har i barnbokshögen :p* Jo, Petter och hans fyra getter har mina barn älskat redan när de varit små! Det är inte så mkt text i den och man lär sig den utantill på några gånger :D. Den finns faktiskt i nyutgåva, vi hittade den före jul! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: valy
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 328
Senast: Farao
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 620
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 959
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp