Bra att ha i stallet?

josefinefreed

Trådstartare
Jag undrar om vad som är bra att ha i stallet, ifall att olyckan skulle vara framme, om hästen får gallor osv, vadsomhelst vill jag ha tips om!

MVH Jossan

Sv: Bra att ha i stallet?

saker som kan vara bra att ha är väl typ lite såna första hjälpen saker: gasbinda, stooor rulle bomull, sårdesinfektion å lite sånt. bra också att ha stallbandagepaddar å lindor till hands. liniment, jodopax, helosan, febertermometer, sax, är väl också sånt som kan vara bra att ha..Handdukar behövs alltid! hm, finns så mycke prylar, men jag kommer inte på fler just nu...:)

saker som kan vara bra att ha är väl typ lite såna första hjälpen saker: gasbinda, stooor rulle bomull, sårdesinfektion å lite sånt. bra också att ha stallbandagepaddar å lindor till hands. liniment, jodopax, helosan, febertermometer, sax, är väl också sånt som kan vara bra att ha..Handdukar behövs alltid! hm, finns så mycke prylar, men jag kommer inte på fler just nu...:)

Tack så mkt! :) Det var nåra saker jag inte tänkt ännu på som du nämnde.

*kl*

Absolut viktigast att ha är i sjukvårds väg

*sårrengöring, koksalt, jodopax eller min favorit : Väteperoxid
*plåster till en själv
*fet salva (jag använder alosin till allt...)
*coflex linda (sån självhäftande)
*nåt kylande typ isgel
*plasthandskar av kirurg modell (bra till annat äckligt också :angel: )
*febertermometer

Enligt mig iaf!

*kl*

Absolut viktigast att ha är i sjukvårds väg

*sårrengöring, koksalt, jodopax eller min favorit : Väteperoxid
*plåster till en själv
*fet salva (jag använder alosin till allt...)
*coflex linda (sån självhäftande)
*nåt kylande typ isgel
*plasthandskar av kirurg modell (bra till annat äckligt också :angel: )
*febertermometer

Enligt mig iaf!

Vad använder du salvan till?
Måste man ha pad under den självlistande?

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 716
Senast: Murray
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare
  • Förvaring stallkläder
Tillbaka