C
cia96
Har en häst som opererades i december och stod boxvila i 8 veckor,sedan utegång vid hand 20 min per dag resterande tid i box. Det funkade hyggligt de första 6veckorna sen började hästen vandra från sida till sida i boxen,naturligtvis grymt uttråkad och understimulerad. Hästen har hela tiden haft sällskap i stallet.Nu ska hästen opereras om då den förra tydligen inte blev tillräckligt bra. Allt om från början. Behöver tips på vadjag kan göra för att aktivera den stackars kraken. Det funkar inte med att ha fri tillgång till hö, det skrapas bort och kissas på. Det funkar inte med hönät, det trasslas in och dras sönder hur högt/lågt jag än sätter det. pinnar och ris i boxen kastas ut. Hästen står så att den kan sträcka ut huvudet genom stalldörren och får lite luft i borrarna. Kraft får den inte äta enl vet så den får lucernpelletsuppblöttat med betfor och såblandar jag i lucernhack, så får den också " kraft" när de andrafår.
Boxinredningen blir tunnare och tunnare av allt gnagande,men pinnarna "duger"inte. jag kritiserar inte hästens sätt utan söker efter hjälp för mer aktivering utan att hästen motioneras på något sätt. Får inte ens gå ut ur boxen vid mockning för vet. Snälla hjälp mig och min häst!!!!!
-
Boxinredningen blir tunnare och tunnare av allt gnagande,men pinnarna "duger"inte. jag kritiserar inte hästens sätt utan söker efter hjälp för mer aktivering utan att hästen motioneras på något sätt. Får inte ens gå ut ur boxen vid mockning för vet. Snälla hjälp mig och min häst!!!!!
-