Boxstorlek...

A

Alicia

Jag håller på att planera mitt bygge som jag hoppas blir av i sommar. Jag kommer bygga 2 st uteboxar, förslag på storlek på boxarna?

Sv: Boxstorlek...

Jag skulle nog bygga något större än minimåtten om det finns möjlighet, det är skönt för hästarna om de har en ordentligt stor box.

Jag skulle bygga 4x4. 3x3 är ju minimåtten för stor häst, men jag tycker att en stor box känns mycket bättre. Men det beror ju på hur mycket plats man har!

Jag har bra med plats och det blir ju bara 2 boxar och därför vill jag inte vara snål på storleken. 4*4 låter bra...ska be gubben börja rita så får vi se hur det blir.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Lars L
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har hyrt ett stall med 2 boxar i 9 månaders tid, där det nu visat sig att boxstorlekarna är mycket mindre än ägaren sagt, så pass...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 132
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama