Botulismvaccination.

NiNi

Trådstartare
Min häst blev vaccinerad mot botulism förra året (3 sprutor med 1 månads mellanrum) Man ska ju boostervaccinera efter 1 år. Räknar man från första eller sista sprutan. Han fick första sprutan 13/8 och sista sprutan 13/10 förra året.

Sv: Botulismvaccination.

Min häst blev vaccinerad mot botulism förra året (3 sprutor med 1 månads mellanrum) Man ska ju boostervaccinera efter 1 år. Räknar man från första eller sista sprutan. Han fick första sprutan 13/8 och sista sprutan 13/10 förra året.

Hej!

Den informationen jag har är att man räknar 1 år från sista sprutan.

MVH/Carina

Sv: Botulismvaccination.

Tack för svaret Peppan. Då har jag lite tid på mig. Mvh NiNi

Liknande trådar

Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 970
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka