Botulismvaccin

superstar

Trådstartare
Hur ser intervallet ut för botulismvaccin? Grundvaccinering/fortsättning?

Kollade passet idag för att se om min häst är grundvaccinerad och såg då att hon fått botvacc 1 gång/år 2009, 2010, 2011. Men ingen grundvaccinering? Kan ju ha getts innan utan att den står med i passet men det kändes lite skumt. Nu fick hon ju ingen 2012 så jag antar att jag ändå måste börja om nu. Eller? Klantigt att jag missade förra året men jag köpte henne i början på december så hade inte en tanke på det då, vi brukar ge i början på hösten.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 070
Senast: Mia_R
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 071
Senast: jemeni
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 720
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Måste få bolla lite tankar med er.. Först en kort bakgrund: Islandshäst på 25 år. Haft fång 3 gånger, senaste fånganfallet var 2011...
Svar
17
· Visningar
6 949
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka