Stargirl

Trådstartare
Kan man vaccinera mot Botulism under tiden som de går på ensilage / hösilage?. Vi har köpt en häst som gick på det hos förra ägaren och ska fortsätta på det hos oss, men han är inte vaccinerad.

Sv: Botulism

Ja men självklart, hästen har ju klarat sig fram till nu så det kvittar faktiskt. För er blir det bara ett extra foderbyte om ni går över till hö nu och sen åter till hösilage.

Sv: Botulism

Till TS: Det går utmärk att vaccinera hästen nu.

Till Boj: Det blir ett foderbyte att byta hösilage också. Såvida hästen inte står kvar i samma stall och äter från samma parti som hos förra ägaren.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
358
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
344
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 493
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 020
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar