Botulism grundvaccinering.

Thorine

Trådstartare
Det är såhär att jag har nyligen köpt en ny häst och vid besiktningen den 12/10 fick hon första sprutan mot botulism.
Hon ska ha nästa spruta efter 1 månad alltså den 9/11.
Jag ska till veterinären och kolla tänderna på henne den 20/11 och undrar om jag kan vänta och ta spruta nr 2 då eller om jag måste ta ut en veterinär till den 9/11?
Hur noga är det att det gått exakt en månad?

Tacksam för svar:bow::bow::bow:

Sv: Botulism grundvaccinering.

har också ganska nyligen låtit vaccinera mina hästar mot botulism. Veterinären som var hit och gjorde det sa att andra sprutan skulle ges inom intervallet av 4-6veckor, så enligt henne behöver det alltså inte vara exakt 1 månad.

det är inte exakt på 4 veckor, jag tror det gick nästan6 veckor mellan den första och den andra sprutan för min ponny och det sa veterinären inte var någon fara!

Svarar båda.
Det låter bra det, då får veterinären vaccinera henne den 20/11.
Skönt att slippa ta ut vet bara för vaccination.

Tack för att ni tog er tid:bow::bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 099
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 234
Senast: Hazel
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 545
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka