Lena Furberg
Trådstartare
På väg tillbaka till Neapels flygplats med hyrbilen (inte en trevlig körupplevelse ska tilläggas) missade jag att köra in i rätt fålla vid en vägtull på motorvägen och ställde mig i en där man behövde bilpass istället för kontanter. Ingen personal fanns tillgänglig och efter ett par minuters tutande av arga italienska bilister bakom mig, öppnades bommen och jag kunde ändå köra vidare. Vid nästa vägtull där man körde ut tänkte jag betala istället men se det gick inte. Istället fick jag en böteslapp på €95 dvs ungefär tusen spänn. Sk*t!!!!! Jag frågade på Avis när jag lämnade av bilen och de sa att jag måste betala mina via internet hemifrån.
Hemma igen inser jag att jag hade böteslappen i en ficka på ett plagg jag kört i tvättmaskinen, dvs den är utplånad..... Vad gör jag nu?? Inte så att jag vill betala en idiotisk böter men tänk om bötern istället går tillbaka till Avis som lägger på en gigantisk straffavgift och tömmer mitt kreditkort som jag använt när jag hyrde?? Ska jag spärra kortet kanske....?
I övrigt var semestern gudomlig! Googla Domus Laeta, Giungano om nån vill se bilder från en helt helt magisk plats!
Hemma igen inser jag att jag hade böteslappen i en ficka på ett plagg jag kört i tvättmaskinen, dvs den är utplånad..... Vad gör jag nu?? Inte så att jag vill betala en idiotisk böter men tänk om bötern istället går tillbaka till Avis som lägger på en gigantisk straffavgift och tömmer mitt kreditkort som jag använt när jag hyrde?? Ska jag spärra kortet kanske....?
I övrigt var semestern gudomlig! Googla Domus Laeta, Giungano om nån vill se bilder från en helt helt magisk plats!