M
My Beauty
Jo jag måste fråga tycker ni att jag ska vacinera imot botelism då jag har ett hö-ensilage?Jag har fått så många olika åsikter av vänner, så jag undrar vad tycker ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vi har 40 kg balar istället för dom stora som väger som en häst...Ashira skrev:Jag säger som Immer - jag vågade inte chansa när jag fodrade med hösilage så jag vaccinerade. Jag vet att det är möjligt att hästen får botulism ändå och att vissa veterinärer säger att det inte behövs.
Men som vanligt så har även veterinärerna olika åsikter och min tyckte inte jag skulle chansa.
ps. Jag tyckte det var så jobbigt med dessa stora klumpiga balar med väldigt skiftande kvalite så jag började med hö istället.
My Beauty skrev:vi har 40 kg balar istället för dom stora som väger som en häst...
förstår dig.Immer skrev:Det hade aldrig fungerat med mina två kallblod - i vintras när det var som kallast åt de mellan 20 och 25 kg per häst och dygn
Immer
My Beauty skrev:vi har 40 kg balar istället för dom stora som väger som en häst...
Ashira skrev:Jo de är ju förstås lite smidigare. Men vi hyrde in oss och de köpte bara de stora. (Som vi hjälpte till med att släpa på )