BoT - storlek

Gretha

Trådstartare
Jag funderar på att köpa BoT då min häst oftast är gallig. Nu funderar jag på hur jag ska mäta hans ben för att se vilken storlek han behöver. Har inte riktigt bestämt om jag ska paddar eller om jag ska kosta på mig att köpa dom som är "allt i ett". Mäter man olika för dom olika sorter? Tacksam för hjälp!

Sv: BoT - storlek

Jag funderar på att köpa BoT då min häst oftast är gallig. Nu funderar jag på hur jag ska mäta hans ben för att se vilken storlek han behöver. Har inte riktigt bestämt om jag ska paddar eller om jag ska kosta på mig att köpa dom som är "allt i ett". Mäter man olika för dom olika sorter? Tacksam för hjälp!

Ursäkta men vad är BoT??? Mig veterligt så är det bra att mäta storleken så det inte blir "stasning", ögat kan lätt lura verkligheten.

Sv: BoT - storlek

Back on Tracks paddar/benskydd är det jag funderar på att köpa. Gissar att man köper samma storlek på BoTs paddar som på vanliga paddar, där är det nog ingen skillnad. Däremot att dom färdiga skydden kanske lite annorlunda i mätningen? Men jag vill gärna ha svar hur jag mäter för båda sorterna. Jag har aldrig lindat min hästs ben och därför vet jag inte vilka mått jag ska mäta:o. Ska jag mäta från under kotan till nedanför knä/has? Eller ska padden gå upp lite över knät/hasen? Känns lite pinsamt jag inte vet men eftersom jag inte gör det måste jag fråga så att det blir rätt (så det inte blir stasning eller annat).

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: super
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10