BoT och resultat

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare dreddgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 629
D

dreddgirl

Jag har fått råd om att köra med Back on track. Har paddarna på benen o de funkar kanon. Fick nu råd av equiterapeuten att köpa ett knäskydd från BoT då han har en galla i knä o är lite svullen (ej varm eller halt) Equiterapeuten förvarnade mig om att knäskyddet skulle kunna göra så att han blev öm och halt. Om jag ska vara ärlig så trodde jag att de var en överdriven beskrivning, men de var precis de som hände. I dag var han så oren när jag red på böjt spår,blev helt chockad. :eek: Har pratat med equiperapeuten, hon sa att de är bra att han reagerar då funkar skyddet. Pratat med strömsholm o de tror inte heller att de är något större bekymmer. Har Någon upplevt samma sak??:confused:

Sv: BoT och resultat

Jag har inte använt det på knä, men min ena häst har aldrig blivit halt av BoT och hon har det varje natt på benen som stallbandage.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 279
Senast: Sirap
·
Hästvård Igår när jag plockade in pojken från hagen så va han svullen på båda sidor om vänster skenben, inte på senana eller framme på utan...
Svar
9
· Visningar
1 809
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 721
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
13
· Visningar
2 091
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Guldfasanerna