BoT för häst - på hund

tott

Trådstartare
Har en fundering... Funkar det att ha t.ex en Back on Track-pad menad för hästar som ryggvärmare åt hunden?
Min gammeljycke är lite svag i bakkärran och tänkte prova med B o T.

Sv: BoT för häst - på hund

Det fungerar säkert, finns ju BoT täcken för hundar också så att det är en "pad för häst" spelar nog ingen roll.

Funkar säkert utmärkt! Har faktiskt haft samma tanke själv, skojat om hästens knäskydd att den kan ju hunden ha på huvudet :angel: :p

Tack för svaren.

Tror jag ska köpa ett benskydd för häst faktiskt, och sen trixa till nåt så att det hålls på plats på hundens länd.

Tänk nu bara på att inte låta padden ligga för länge de första gångerna, börja med en eller två minuter de första två dagarna och fortsätt successivt. Jag vet att man ska vara försiktg i början med hästarna så det kan nog vara en god idé att vara lika, eller ännu mer försiktig med en liten hund!:idea:

Det fungerar säkert,eller hoppas jag iaf. Har specialbeställt ett BOT täcke till min whippet, finns ju bara i greyhoundstrl annars, men gött att de kunde fixa det, blir dock först till våren:d

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 090
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka