Boskap i westernridning

E

Elisabethh

Hej!

Jag undrar vilken boskapsras som oftast används inom westernridning? Är det oftast kor, eller tjur eller ungdjur? Hur bör de vara i karaktären? Vad finns det för folk i Skåne som är kunniga inom boskapsarbete?

/Elisabeth

Sv: Boskap i westernridning

Man använder vad man får tag på :crazy:

Men jag har hört sägas att köttdjur föredras. Är bra om de inte är för stora och tunga, de ska kunna springa lite utan att dö efteråt. Kanske inte precis kalvar, men inte fullvuxna heller. Ungdjur? Lite lagom vana vid hästar så de inte springer i panik, men inte heller för avtrubbade av att ha tränats på för mycket.

/Ida

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
642
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar