T

Tess82

Vad tycker ni som använder det, om dem?Jag funderar på att införskaffa en. Rider nu på hackamore,vilket går fint men jag gillar inte kedjan. :)

vaddå! är det ingen som använder sig av det?jag tycker de verkar bra?! :o

Har ridit min häst på Bosal när hon hade lite problem med munnen. Men det är svårt om inte någon som kan visar hur man skall rida med den. Hade den på en lektion för min tränare och det löste :cool: många problem.

Så ett råd ta hjälp av någon som kan visar dig hur du skall använda den.

//Elisabeth

Att rida på bosal är inte lätt, fråga din tränare om råd.

Sidepull kanske vore ett alternativ? Du får ju inte tävla på den men det får du ju inte med en vanlig hackamore heller (förutom i timed-events)

Malin

Varför inte sätta dit en rem istället för kedja?
Jag rider min ena häst på sidepull, hackamore eller bosal, växlar lite beroende på vad vi ska göra. Och det funkar bra. :)

Min ponny jag hade förut gick kanonfint å bosal. Hon gillade friheten och att hon kunde sträcka på sig lite mera än på ett tränsbett. Men som sagt lite knepigt att rida på första gångerna! Tror dock att det krävs en viss typ av häst och en viss typ av ryttare för att det ska går riktigt bra.
:rofl:
//Malin

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
407
Senast: Sirap
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
907
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: Badger
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 474
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama