E

Everglade

Var kan man köpa riktiga bosaler av bra kvalitét? och är det någon som vet någon/några bra böcker att läsa innan man börjar rida med bosal?:)

tacksam för svar

Sv: Bosal?

Frågan passar nog bättre inne på western, eller hästutrustning :)

Jag har i Sverige bara hittat bosaler på en webshop. Där finns en del utbud, men tyvärr ingen bra storleksangivelse. Ska man hitta bosaler av riktigt bra kvalitet får man nog köpa från USA eller sydamerika. Har hittat en del för fyrsiffriga dollarbelopp ;)

Böcker vet jag dock inte, men hittar du någon bra är jag också intresserad av att veta vad det finns!

Sv: Bosal?

Hej! Varför vill du rida med just bosal? Jag har absolut inget emot det - men jag undrar egentligen vilken form av ridning du ägnar dig år. Det finns lite olika typer/varianter. Om du söker information på nätet är det bättre att söka på "hackamore" eller "hackamore bosal" (bosal är en typ av hackamore).

Var man kan köpa får vi inte svara på (då tas tråden bort) - men de finns på webb-shoppar och i westernaffärer + en del "vanliga" hästshopar. Kvalitetsskillnaderna är stora och det finns som sagt lite olika typer. Googla så hittar du gäkert många bra sidor med information. Och kolla trådarna i western-forumet.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: gammalek
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
216
Senast: Badger
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka