Borttagning av vargtänder, bett?

gulkiwi

Trådstartare
Har en häst som jag ska åka in med och ta bort vargtänder på. Har lyckats undvika vartgtänder alla dessa år jag har haft häst, så jag har inte så bra koll.

Hur länge bör man räkna med att köra bettlöst efter det? Hur har ni gjort?

Sv: Borttagning av vargtänder, bett?

Två veckor rekommenderade min veterinär, tills det var läkt och fint igen.

Det blev dock pga andra omständigheter längre än så innan jag provade med bett, så vet inte om 2 v hade räckt eller ej.

Hej!

Senaste gången var rekommendationen 2 veckor utan bett. Gången innan när vi bara ryckte ut en (och inte behövde gräva under tandköttet) tyckte vet 2 dagar.. Jag red utan bett klart längre än så då med:-)

/Lavinia

Hoppas det läker ordentligt! Ska iväg med hästen tre veckor efter tanden är borttagen, och där är det tränstvång. Visserligen ska han inte ridas eller köras utan bara visas för hand så det borde väl inte vara några problem!

Har nyligen tagit ut vargtand, 1-2 veckor utan bett sa veterinären. Hästen kanske kan få något utskrivet som påskyndar läkningen?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
852
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka