Bortsprungen...

A

annikasofia

Frasse har varit "på rymmen" sen i går kväll... :(
Sambon släppte ut honom en sväng i går när han gick till tvättstugan (vi bor i lgh) och Frasse var vid porten när sambon kom tillbaka, men han lät katten vara ute en stund till. Sen när han skulle åka och hämta mig i stallet så var Frasse som bortblåst.
Och han har inte synts till sen dess... :( :cry:

Puckot till sambo :mad: släppte ut katten utan att kolla om han hade halsbandet på sig... vilket han så klart inte hade... :devil:

Vi har letat, ropat och letat, satt upp lappar... utan resultat. Nu yr snön utanför och det är -8 grader ute... min lill-prins fryser nog. :(
Är så orolig att så jag fått spränghuvudvärk... vet inte vad jag ska göra nu... need some peptalk...:cry:

Sv: Bortsprungen...

Verkligen klantigt av din sambo.. :mad:

Ring polisen och fråga om de fått in en katt?
Gå ut och ropa i skymningen/natten/tidig morgon, ifall han är rädd så är det då han lär dyka upp och försöka ta sig hem.
Han har säkert hittat en isolerad plats där det inte blåser så mycket och ligger och väntar på att det ska bli mörkt så han vågar sig fram.
Alternativt har någon tagit in honom och inte sett lapparna ännu.
Om ni får tillbaka honom så är det jättebra om du öronmärker honom då halsband kan lossna.

Hoppas att han kommer hem igen!

Han har säkert hittat lite skydd mot blåsten! Speciellt inne i stan så kan de hitta mkt som kan skydda...

Och kissekatter brukar alltid komma hem efter ett tag (om det inte händer ngt). Så jag tycker inte att du ännu behöver frukta det värsta. I de allra flesta fall dyker Kisse upp välbehållen några dagar senare... För oftast är de så nyfikna när de väl får chansen att de ser till att utnyttja den ordentligt innan de kommer hem och riskerar att bli inlåsta igen.

Så ge inte upp hoppet! Han kommer säkert snart igen. Han vet ju mkt väl var han bor! Och gå runt och ropa kan man oftast göra sig hes utan att det hjälper. Kisse kommer när kisse vill...
Så var inte så orolig. Han kommer säkert snart!

*tröst-kramar*

Nu är han hemma och välbehållen... :) brevbäraren ringde i går 13.30 och sa att han hittat Frasse i några portar bort från våran. Antagligen har han varit inne i ngn lgh, för både jag och sambo var inne i alla portar och sökte igenom hela trapphuset, men såg ingen katt då och han luktade unket och rök när han kom hem. Blää!
Han var inte särskillt hungrig eller "nödig", antagligen har han väl kissat i någons säng och blivit utslängd...:D

vet själv hur de är, år ju magknip så fort min pisse går ut....

Han försvann i onsdags kväll, när snö ovädret började, och va borta hela torsdagen, men på Fredag eftermiddag, när ja kom hem från stallet satt de än hungris misse och väntade på mig, och mitt hjärta blev helt igen:love:

Förstår inte va jag ska göra m något händer honom...hen betyder så mkt för mig!!!

Han har försvunnit i 1 vecka ifrån mig, och under den veckan kunde ja knappt sova eller äta, för ja saknade min pisse så, men så en dag dök han upp, helt ovetande om va han ställt till mig!!;)

Min älskade kisse!!:love:

Åh, vad skönt!

Tur att ingen bestämde sig för att behålla honom då! Det är man ju alltid liter orolig för...

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har flyttat till nytt hus ca 3 kilometer från det gamla i samma ort. Katten var inne i 5 dagar i nya huset och vi gick...
2
Svar
21
· Visningar
2 531
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 208
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Flyttade för en dryg månad sedan in i ett hus på landet och de senaste veckorna har vi haft en katt strykande kring huset. I början gick...
Svar
9
· Visningar
5 270
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama