Bortsprungen vovve...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare _Liljan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 398
L

_Liljan

hej.
fick just reda på att min kompis brors hund har sprungit bort och vart borta sen 16.00 idag vid telefonplan i stockholm

Kommer hundar inte tillbaka? Vart springer dom?
Dum fråga kanske... Men rent allmänt, varför springer dom iväg och brukar de komma tilbaka...?

Hoppas hon inte är överkörd :(

Blandning mellan schäfer och gråhund, ca 6 månader gammal.

Hon är inte spec. uppfostrad

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bortsprungen vovve...

Hon hade senast setts vid hägerstensåsen kl 19.30

fan asså... hoppas de hittar henne levande

Kan man sätta in en annons där? Hittar inte

I storstaden är ju tyvärr risken stor att hunden blir överkörd... Men jag hoppas de hittar sin hund i livet.

Cheva dog och blev påkörd av tåget kl 6 imorse :(

Näääää! :(

Hade just tänkt ringa mina svärföräldrar på åsen för att spana efter hunden, själv bor jag i Fruängen inte så långt bort. Var det tunnelbanespåret? Har många gånger funderat på det om mina egna hundar skulle springa bort här. Men har tänkt att staketen vid spåren är väldigt bra, enda sättet att komma dit är ju nästan via perrongerna. Nån aning hur/var hunden tagit sig in på spåret?

Näääää! :(

Hade just tänkt ringa mina svärföräldrar på åsen för att spana efter hunden, själv bor jag i Fruängen inte så långt bort. Var det tunnelbanespåret? Har många gånger funderat på det om mina egna hundar skulle springa bort här. Men har tänkt att staketen vid spåren är väldigt bra, enda sättet att komma dit är ju nästan via perrongerna. Nån aning hur/var hunden tagit sig in på spåret?

Ja det var på spåret vid hägersten tror jag det hette... :(
Det var tydligen bara staket som det var hål i, och där sprang hon in :(

Det värsta var att hon fortfarande levde när de hittade henne med framtassarna och bakbenet avslitet:cry::(:(

ajfan vilket fruktansvärt sätt att dö på :( hoppas det gick fort från att hon blev påkörd tills hon blev hittad och avlivad...

Gud va hemskt, stackars hund!! Och ägaren naturligtvis..
Hur gör man i en sådan situation när man hittar hunden i det skicket...tillkallar polisen?
Jag menar inte att vara okänslig på något sätt,men hade jag hittat min hund så hade jag nog hamnat i fullständigt choktillstånd, men vill ju kunna avsluta det snabbt för henne isåfalll...
Sänder massor av tröstkramar...

Usch vad hemskt!
Hoppas hon inte fick ligga så länge innan hon blev avlivad.
Stackars lillan! :(

Ja det var på spåret vid hägersten tror jag det hette... :(
Det var tydligen bara staket som det var hål i, och där sprang hon in :(

Det värsta var att hon fortfarande levde när de hittade henne med framtassarna och bakbenet avslitet:cry::(:(

Usch:cry: de är ju så man får ont i magen bara av att läsa denna tråd:cry: Som tidigare inlägg sagt så hoppas jag att dom hittade hunden snabbt och direkt kunde avliva så att lidandet blev så kort som möjligt.

Liknande trådar

Hundhälsa En bekant har en 6-årig boxertik. Jag tror hon fått det hon behöver i livet, vettig mat och mycket kärlek. Igår fick jag höra att hon...
Svar
4
· Visningar
1 551
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 437
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Lager
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Vart registrerar jag avkomman?
  • Hingstar som dött, 2025.
Tillbaka