Bortsprungen katt!

L

Liten_men_tuff

I går försvann ena min innekatt, har på nått sätt tagit sig ut. Såg henne på morgonen, sen inget mer. Tänkte inte så mkt på det underdagen då hon ofta ligger och sover. Men framåt kvällen började jag undra .. letade ropade .. borta :cry: Var ute i skogen i 1-2 timmar letade och ropade.

Tänkte ringa till katthem och polis och anmäla henne saknad. Även sätta ut lappar. Vad mer kan man göra?

Hur stor chans finns att hon kommer tebaxz?! nån alls :crazy: . Hon har aldrig varit ute. Kanske har gått vilse.. känns som hoppet är ute.
Sov på köksgolvet med hunden vid balkongdörren ifall hon skulle komma.. :( Sitter på jobbet med gråten i halsen och pojk har fått stanna hemma ifall hon skulle komma.

Sv: Bortsprungen katt!

Känner så för dig! :(

Sök efter henne på natten, i skymningen eller gryningen då är det störst chans att hon vågar röra på sig.
Ha med dig lite fisk eller någon mat som luktar gott för att locka fram henne.
Be katthemmet att få låna en kattfälla så kanske du kan få tag på henne.

Jag vet hur det känns men deppa inte ihop ännu!!:crazy:
Jag och min fd sambo hade två inne katter var av en försvann ut och var borta i tre månader, slutet av mars till slutet av Juni. När hon väl kom hem var hon mager och lite loppig men mådde förövrigt bra. Undrar fortfarande vart hon befans sig under hela tiden för vi letade överallt. Men som sagt ge inte upp!!!
Lycka till och berätta hur det går!

Är hon kastrerad?Annars kanske hon är ute och letar efter hankatter.
Jag har läst om en hel del katter som har varit ute i flera år när någon fångar in dom och läser öronmärkningen och hittar kattens ägare så visst finns det hopp även om hon är borta ett tag.

Kompisens katt (fd utekatt) lyckades låsa upp dörren och ta sig ut i trappen där en "vänlig" granne släppte ut honom. Hon vaknade o såg att dörren var öppen, och letade då i två timmar. Inte ett spår. Hon satte upp lappar i alla trappuppgångar och ringde sin pappa som är kvartersvärd på området o bad honom hålla koll. Sen var hon tvungen att åka o jobba. När hon kom hem sen så gick hon varv på varv runt husen och ropade, och till sist svarade han. Då låg han vid grannhuset och gömde sig under ett buskage. Hon fick tag på honom, och numera har dörren säkerhetskedja på sig.

Med detta vill jag säga, tappa inte hoppet. Ring lokalradion, lappar i affärer och trapper, på mackar, cykelbanor osv.

Gå och ropa, förr eller senare kommer ni vara i närheten av varandra så hon hör din röst. Ställ ut luktande mat, kokt fisk, tonfisk etc.

Tack ni har gett mig lite mer hopp nu att hon ska komma hem :bow:
Ska sätta upp lappar i kväll , har skickat in annons till lokaltidningen och katthemet.

Ska ut och leta på kvällen , har inte tänkt på det tidigare. :)

Speciellt om en katt inte är van vid att vara ute, så ligger de ofta o trycker under dagen, då det är mycket bilar och folk i rörelse.
Kompisens katt är livrädd för bilar och hundar, och det är väldigt mycket vovvar där.... så han vågade väl inte ge sig tillkänna förrän hundarna gått o lagt sig o det var lugnt ute. Klockan var vid 21-22 på kvällen när de fick tag på honom.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Övr. Katt Vi har flyttat till nytt hus ca 3 kilometer från det gamla i samma ort. Katten var inne i 5 dagar i nya huset och vi gick...
2
Svar
21
· Visningar
2 531
Senast: Asko
·
Övr. Katt Har efter mycket tänkande fram och tillbaks på att köpa katt igen om tycke uppstår. Det är en vuxen katt från ett katthem. Har...
Svar
17
· Visningar
1 538
Senast: Pudlan
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama