borrelia-prov

P

piggis_83

En kompis till mig misstänker borrelia på sin ena häst. Undrar hur man går till väga för att ta borrelia-prov? Är det ett vanligt blodprov eller ngt särskilt?
Vad kostar det, ni som tagit sådant prov? Ungefär hur lång tid tar det innan svaret kommer?

"Vanligt" blodprov taget av veterinär, skickas till SVA. Svaret kom efter 4-5 dagar per post och kostade nånstans 250-300 kr. Kostnad för veterinär tillkommer också.

Jag betalade 204:- per prov (borrelia/erlichios/. Totalt 408:- alltså + vetkostnad.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
462
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: tara
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
573
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka