Friiiiiida
Trådstartare
Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev vinglig i bakdelen släpar baktassarna efter sig höften verkar låsa sig ibland han går jättesakta kan inte komma upp i trav för då viker baktassarna sug inåt. Han snubblar på framtassarna ibland. Han flåsar väldigt mycket o det här han egentligen gjort rätt länge. Inte bara nu när det är varmt. Han är lite slö men han äter normalt o kissar o bajsar. Har naturligtvis vart hos veterinär men de trodde att det beror på hans konstaterade spondylos på L2L3 kotan o möjligtvis artros i bakben höft. Han är inte röntgad nu. Veterinär klämde o kände tyckte att han var diffust svullen runt hasled o knä. Det upplever jag också. Han fick 4 cartrophen injektioner med en veckas mellanrum. Tycker inte det här gett något. Sökte alternativa vägar genom homeopati han fick medel mot muskel o leder senor o ligament. Gett honom laserbehandling i tron om artros o hon rekommenderade mig frekvensbehandling som då söker igenom över 7000 punkter i kroppen o denna visade på borrelia. Ju mer jag läser om det så känns det verkligen som det han har. Muskelsvullnad ömma leder flåsande osv. Som kommer o går lite det här detta med gjort. Den här frekvensbehandlingen gör som det låter behandlar samtidigt. Hur väl man tror på det återstår att se.
Men finns det någon med erfarenhet av borrelia hos hund här? Kan tillägga att jag har pratat med många även på SVA. Men de flesta verkar avfärda borrelia på vuxen hund o för att han är gammal o tycker man ska göra avancerade neurologiska undersökningar. Jag tror ändå på borrelia hans symtom kom över en natt i princip förutom flåset. Men han sprang o lekte dagen innan.
Men finns det någon med erfarenhet av borrelia hos hund här? Kan tillägga att jag har pratat med många även på SVA. Men de flesta verkar avfärda borrelia på vuxen hund o för att han är gammal o tycker man ska göra avancerade neurologiska undersökningar. Jag tror ändå på borrelia hans symtom kom över en natt i princip förutom flåset. Men han sprang o lekte dagen innan.