Börjes swinger?

Opartisk

Trådstartare
Till a-b ponny.
Någon som köpt en sådan nyligen?
Väntetid från beställning till leverans?
Pris?
Färger?
Hur är den att köra med?

Sv: Börjes swinger?

en fråga: finns den att köpa fortfarande?

Har kört såna och de är ganska bra, men de behöver en stund med svetsen innan de går att använda. Passar nog mest småväxta människor då man sitter helt fel för tävling och träning.
Köregenskaper: NOLL från början dvs: bakvikt, skaklarna outrustade ingen bra skakelögla och ingen bakselering, ingen svängel. Högre sits och kilsits rekommenderas. Men den är rejäl och tål en "pimp my ride" ! Lätt att hoppa i och ur, men lite rädd för att slå i stenar och stockar underifrån då den är rätt marktrång.

Ja den finns fortfarande att köpa,men man får göra det på plats.Däremot så har jag hört att leveransen på dom är väldigt strulig.Utlovad leverans månad uteblir etc,etc..

Hur vet man att vikten är bra i skaklarna?
Ska användas till promenadkörning.

Vikten kollar man genom att man sätter en person i den och sen lyfter du skaklarna och kollar så att det finna ca 5 kilos vikt i skakeln. Jag har sett flera lösningar på att tynga ner rockarder, bland annat.
-sand i skaklarna
-betongplatta fastsvetsad under rockarden
-flytta sätet fram
-sitta hukad framåt hela körturen :)

Jag vet en man som importerar dessa vagnar, han är billigare än Börjes vad jag vet. Men, bor man inte på Gotland så tillkommer det frakt. PM:a mig för telefonnummer.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 609
Senast: Derivata
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 904
Senast: MissFideli
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 227
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka