Börjes Pintosadel!

Linda.B

Trådstartare
Då jag sålt min Wintec sadel, eftersom den inte passade hästen alls har jag funderat om Börjes Pintosadel, x-tra vid skulle kunna vara en lämplig tillfällig sadel.

Min tidigare dressyrinstruktör har erbjudit sig att hjälpa mig & hästen i sommar med grunddressyren. Men jag är ju utan sadel! Meningen var att hästen skulle på bete i sommar och ny sadel skulle köpas i höst, men känner att jag inte kan tacka nej till erbjudandet, hon har hjälpt mig otroligt mycket & gjort underverk med min tidigare häst.

Någon här som andvänt Pintosadeln? Hur är den i bommen, rak eller svängd?

Tacksam för svar! /Linda

Sv: Börjes Pintosadel!

Tyvärr är de inte någon höjdare. Både felsydda, sneda och ojämnt stoppade.

Du kan inte rida barbacka så länge? Eller bomlöst men det blir i alla fall att kosta över 3000 för den billigaste (pfiff) +padd.

Jag skulle ha köpt en begagnad syntet, eller en Royal Island (2 000:-), eller lånat.
Wintec beg har ju ett sådant andrahandsvärde så en sån går att sälja för samma pris man köpt den för...

Från Wintec till Pinto vore ett stort nedköp. Försök att hitta en annan mer prisvärd sadel.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 121
Utrustning Min nya häst kommer nästa vecka och jag måste hitta en sadel till henne. Hon är en liten Islandshäst, 130 cm i mankhöjd, överbyggd med...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: Aleel
·
Utrustning Hittar inte riktigt något svar på min fråga så får göra en egen tråd. Jo, jag har nu börjat fundera på om min sadel verkligen ligger...
Svar
3
· Visningar
1 285
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 550
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka