Börjes körsele de luxe eller deras maraton?

S

Sugar Box

Står i valet och kvalet mellan dessa två selar....
Har maratonselen någon mer fördel än att den är kraftigare?
Skall inte användas till tävling eller så utan lugn promenadkörning med en lite tyngre enaxlad vagn.
Tycker själv att de luxe selen är snyggare så är det ingen större skillnad så faller valet på den.
Jätte tacksam för åsikter!!

Sv: Börjes körsele de luxe eller deras maraton?

Ingen som har erfarenhet av någon av dessa selar?

Jag har maratonvarianten, lite väl grov brösta kanske och inte är jag värst förtjust i lädret :eek:
Jämför iof med min loksele från Tärnsjö, men även maratonparselen jag hade ett tag som var från selar.se hade mycket trevligare kvalité.
Men den funkar så... just nu får den duga. :)

Har ingen erfarenhet av dom selarna, bara hört från flera här att dom verkar nöjda med selen.
Det är väl en ganska bra sele för det priset antar jag.
En kraftigare sele för bara några penningar mer är ju prisvärt :)
Men kan vara mindre bra om utrymmet mellan bogspetsar och strupe är litet på hästen.

Du kan ju höra med börjes vilken bredd bröstorna har och sen mäta på din häst, vilken brösta passar bäst! :idea:

/Lisa

Liknande trådar

Körning Jag tänkte köpa ett sele från börjes. Kan inte bestämma mig för finselet eller maratonselet. Finselet tycker jag ser snyggast ut då det...
Svar
13
· Visningar
1 460
Senast: Aatos
·
I
Körning Vilket sele ska jag välja? Ideal Harness De Luxe eller Maraton (med ännu kraftigare däckel & brösta)? Är det stor skillnad och vilket...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: freike
·
Körning Jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips inför förestående köp av diverse utrustning, främst sele då. Jag har en shirevalack som...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka