Börjat övningsköra..

_carmenzita_

Trådstartare
Å hej och hå!
Normalt sett är det gubben som kör travhästen då det är hans gebit, jag rider och tävlar hoppning men är ju naturligtvis oerhört travintresserad. Jag brukar inte köra av den anledningen att jag känner mig otrygg där bak, sitter jag på hästen hänger jag ju med oavsett vad som händer.... ;)
Nu har vi konstaterat att gubben hinner inte köra på veckorna, det hinner bli kolsvart innan 16, barnen tar sin tid m.m m.m, så nu skall lilla frun bli "travtränare"! :rofl:
Har "övningskört" 2-åringen (kallblod) några gånger och hon är tack och lov hur snäll som helst, men nu är jag nervös! Idag skall jag lasta och åka iväg på banan och köra själv för en gång skull, har jag tur kan gubben komma och hjälpa mig ut, Loviz har lite svårt för att stå still just när man kommit ut. Inga större problem men då jag är ovan att svinga upp mina lurviga i speedcarten så lär jag ju hamna bakom vagnen vid uppsittningen :rofl: .
Uschiamig..... skänk en stärkande tanke nu på förmiddagen!

Sv: Börjat övningsköra..

ja för de som kan TÄNKAS vara LITE intresserade så gick det bra trots att jag fick sela ut i ett stall med 3 tokiga hingstar, som tur är så är hon snäll även om hon klämde ur sig en skvätt eller två....:)

Vad kul att det gick bra! Nu får du väl ta över helt och hållet från karln? :)

jovisst är det roligt! Vi har pratat om detta i några år att jag skulle börja köra för att hjälpa honom men min egen häst kräver ju sin träning, men det gick bra att rida en och köra en under samma förmiddag, trots träningsvärken

Som om den där Loviz skulle kunna göra nåt elakt *fnys*
Är man vacker som en dag så behövs inget bus ;)
Kul att det gick bra för er :bow:

Jag längtar tills isen har lagt sig på sjön.. *vänta vänta*
då plogar vi upp en bana och kör där.
Tänk dig.. fullmåne, pigga hästar och bara myyyyyys :love:

på den här sidan sjön har det börjat bli riktig ishinna, vi brukar också ploga upp en rakbana som är nästan en mil lång ända ut till Mys**ö.
Attans vad jag har träningsvärk i axlarna idag, hon låg på rätt bra, speciellt när husse körde bredvid med bilen för att se hennes aktion efter hältan hon hade. Tydligen såg det bra ut för han har väl aldrig haft ett bredare flin... :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka