börjat med nya konstigheter..

8

89madde89

en av våra hästar har börjat sparka bakut och stegra sig när hon inte får som hon vill, när man är ute och rider. någon som vet hur man kan få henne att inse att man inte får göra så?

Sv: börjat med nya konstigheter..

Ta och kolla igenom henne, så att hon inte har ont någonstans. Kolla även så att hennes utrustning passar, hästen utveckar sig hela tiden, så även hennes muskler.

Sv: börjat med nya konstigheter..

Mitt fullblodssto höll på så förut när jag red henne aktivt. Kom fram till att hon gjorde så i protest när hon kände att hon inte orkade göra det jag bad henne om. (Oftast var det på ridbanan eller när vi red i djup snö som det hände)
Men det kan även vara en protest mot att det gör ont någonstans.

/M

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
792
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: jemeni
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama