NotlikeI
Trådstartare
Hej! Tänkte bara förhöra mig lite om någon har haft liknande problem. Har en tik på 6 år som såvitt jag kan se är frisk och pigg. Hon var för 10 dagar sedan hos veterinären och tog bort tandsten (sövdes mm) och hon var ju iaf frisk nog för att sövas så tror inte detta är något akut. MEN hon har börjat kissa inne ibland. Tror det hänt 3-4 gånger de senaste halvåret, då jag hittat blöta fläckar på mattan och idag såg jag när hon gjorde det. Det är alltid på samma matta (börjar bli trött på att städa den) och jag var ju vaken och såg hela händelsen. Hon sa inget, utan hoppade ned från sängen och gick lugnt och stilla till mattan vid soffan, snussade runt lite och sen satte hon sig och började kissa. Man tycker ju hon borde gett något tecken på att hon ville ut?! För det brukar hon göra, hon dricker INTE onormalt mycket eller lite för den delen. Veterinären tänkte jag ringa till på måndag men vill gärna fråga buke då det finns kloka människor här inne
Sen vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra för att få henne att sluta kissa på just den där mattan. Jag förstår ju om hon har blivit äldre och har svårare att hålla sig (fast tycker inte 6 år på en liten hund är så gammalt?) men just den mattan är så svårstädad!
Sen vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra för att få henne att sluta kissa på just den där mattan. Jag förstår ju om hon har blivit äldre och har svårare att hålla sig (fast tycker inte 6 år på en liten hund är så gammalt?) men just den mattan är så svårstädad!